مشترکین اینترنت موبایل در ایران به ۶۲ میلیون نفر رسیدند
1 min read

مشترکین اینترنت موبایل در ایران به ۶۲ میلیون نفر رسیدند

جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از وضعیت اینترنت همراه نسل سوم و چهارم در کشور نشان می‌دهد که تعداد مشترکان اینترنت موبایل به عدد ۶۲ میلیون و ۱۷۰ هزار مشترک رسیده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تعداد مشترکین اینترنت موبایل در ایران

جدیدترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت اینترنت همراه در کشور حاکی از آن است که تعداد مشترکان اینترنت سیار همچنان با شتاب پایین رشد دارد و تعداد مشترکان اینترنت همراه (اینترنت موبایل) در ایران به ۶۲ میلیون مشترک و ضریب ارتباطات سیار به ۷۴.۸۳ رسیده است که نشان از سرمایه گذاری برای گسترش زیرساخت‌ها و امکان دسترسی در نقاط روستایی و دور افتاده با توجه به نگاه ویژه وزارت ارتباطات در چند سال اخیر به این موضوع دارد که البته همین مسئله در بانکداری الکترونیک و افزایش تراکنش‌های پرداخت الکترونیک نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

آخرین آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که تعداد مشترکان اینترنت سیار ۶۲ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۷۶۹ مشترک بود که این عدد، ضریب نفوذ ارتباطات ثابت را به ۷۴.۸۳ درصد رسانده است.

بر اساس این آمار بیشترین میزان پوشش و مشترک در حوزه اینترنت سیار نسل سوم و چهارم متعلق به شرکت همراه اول است؛ اپراتور همراه اول با ۳۰ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۵۱۲ مشترک و پوشش ۱۲۴۷ شهر تحت پوشش نسل سوم و ۱۲۴۶ شهر تحت پوشش نسل چهارم بیشترین سهم از بازار ارتباطات سیار نسل سوم و چهارم را در کشور دارد؛ از سویی دیگر ایرانسل به عنوان دومین اپراتور بزرگ ایران بالغ بر ۲۷ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۹۰۳ مشترک دارد و در یک هزار و ۱۸۴ شهر پوشش نسل سوم و در یک هزار و ۱۱۹ شهر نسل چهارم را گسترش و در دسترس شهروندان قرار داده است.

همچنین اپراتور رایتل ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۳۵۴ مشترک دارد و در ۳۷ شهر نسل چهارم ارتباطات را ایجاد کرده و در ۴۸۴ شهر نیز زیرساخت نسل سوم را تامین کرده است.

نظر شما درباره آن چیست؟

نوشته مشترکین اینترنت موبایل در ایران به ۶۲ میلیون نفر رسیدند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.