1 min read

با چه ویزاهایی میتوان به انگلستان مهاجرت کرد

امروزه مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان در رتبه اول برای اشخاص متقاضی قرار دارد که مهاجرت به کشور انگلستان از این قانون مستثنی نمی باشد. عوامل اقتصادی و بازار کار محرک از جمله دلایل اصلی اشخاص در خصوص مهاجرت به این کشور است که توانسته با استقبال زیاد مقاضیان مواجه شود.

نرخ بیکاری پائین، فرصت های شغلی فراوان، سیستم آموزش عالی شناخته شده در جهان و فرصت های سرمایه گذاری برای اشخاص در این کشور باعث دوچندانی رویه مهاجرت به انگلستان در سال های اخیر شده است. برای مهاجرت به کشور انگلستان ویزای های مختلفی توسط این کشور به متقاضیان اعطا می گردد که بسته به هدف اشخاص از مهاجرت نیز متغیر می باشد. فراهم کردن شرایط برای خانواده در خصوص پیوست از جمله مواردی می باشد که شخص اصلی در باب مهاجرت به این کشور می بایست مدنظر قرار دهد. که در این باب باید به شرایط کار و درآمد و محل سکونت اشاره داشت. انواع ویزا در کشور انگلستان با عنوان Tierمعرفی میشود که عبارتنداز:

  • ویزای Tier 1 برای کارآفرینی و سرمایه گذاری
  • ویزای Tier 2 برای کار انگسلتان
  • ویزای Tier 4 برای تحصیل در انگلستان
  • ویزای Tier 5 برای کار موقت در انگلستان
  • ویزای نامزدی انگلستان
  • ویزای ازدوج در انگلستان

اخذ ویزای کاری از کشور انگلستان از جمله موارد پر استقبال می باشد که می بایست در این خصوص به این نکته اشاره داشت که اولویت کشور انگلستان همانند سایر کشور ها بر تامین نیروی کاری داخلی است و اشخاص متقاضی می بایست با پیشنهاد کاری نسبت به این موضوع اقدام نمایند.

مهاجرت از طریق تحصیل در انگلستان از دیگر موارد حائز اهمیت در خصوص اخذ اقامت از این کشور و ورود به بازار کار جهانی پس از اتمام تحصیلات می باشد. تحصیل در رده سنی زیر 18 سال، ویزای Child و یا حتی بالای 18 سال، ویزای General در خصوص تحصیل در دانشگاه های این کشور از دیگر موارد حائز اهمیت می باشد که با استقبال متقاضیان در خصوص تحصیل به زبان انگلیسی قرار گرفته است. تحصیل در انگلستان جایگاهی برتر در خصوص بهره گیری از خدمات آموزش عالی جهانی دارد. در حال حاضر بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی در این کشور در حال تحصیل هستند.

اخذ پذیرش از مدارس و کالج های کشور انگلستان در سال های متوالی باعث ایجاد ایده ای برتر در خصوص تحصیلات و اخذ اقامت در ذهن والدین برای فرزندان شده است. در نظرگرفتن هزینه های تحصیل و زندگی و ارائه گواهی دال بر این موضوع و شرایط سنی و دانش زبان انگلیسی از جمله مواردی می باشد که در خصوص تحصیل در کشورهای نظیر کانادا، استرالیا، نیوزلند، انگلستان و آمریکا می بایست مد نظر قرار داد.

پرداخت هزینه های تحصیل در انگلستان از دیگر مواردی می باشد که می بایست در نظر داشت. هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا به میزان 9.250 الی 13.050 پوند می باشد که این میزان هزینه در قیاس با هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارجی کمتر می باشد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی از 10.000 الی 38.000 پوند در رشته های پزشکی می باشد. کار پس از تحصیل در انگلستان از طریق ویزای Tier 5 رویه ای می باشد که مورد توجه متقاضیان در خصوص اخذ اقامت قرار گرفته است. این فرصت کاری به افرادی اعطا می گردد که از این کشور پیشنهاد کاری داشته باشند و این رویه می بایست از خارج از خاک کشور انگلستان صورت گیرد.

تحصیل پزشکی در انگلستان یکی از رشته های پرطرفداری می باشد که هر ساله متقاضی مختص به خود را نیز دارد. دوره های پزشکی در این کشور 5 ساله می باشد که اشخاص متقاضی می توانند پس از سپری کردن سال 3 شانس بالایی در خصوص بورسیه تحصیلی با ارائه نمرات خوب داشته باشند.

افرادی که تمایل به تحصیل پزشکی در انگلستان را دارند می بایست یا در دوره های A-level یا foundation برای تحصیل اقدام نمایند. دوره های A-level مختص افرادی می باشد که مدرک دیپلم ایران را دارند. دوره های foundation نیز برای متقاضیانی می باشد که دوره های دیپلم را در سپری نکردند و پس از سپری کردن این مقطع می توانند وارد تحصیلات پزشکی شوند. اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور انگلستان مستلزم ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6 می باشد.

هزینه های تحصیل پزشکی در انگلستان از سالانه 10.000 الی 38.000 پوند در سال می باشد که باعث قیاس قرار دادن این کشور با سایر کشورهای انگلیسی زبان با هزینه های کمتر نیز شده است. تحصیل در کشور کانادا نیز از دیگر فرصت های عالی برای دانشجویان میباشد که می توان گفت تحصیل در این کشور از هزینه های پائین تری برخوردار است و شرایط ایده آل تری برای دانشجویان به همراه والدین نیز مهیا کرده است.

هزینه های زندگی در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورهای دیگر بالاتر است. میزان هزینه های زندگی در این کشور از 1.000 الی 1.200 پوند در ماه می باشد که نباید به راحتی از آن چشم پوشی کرد. اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان از جمله موارد حائز اهیمتی است که متقاضیان تحصیل در این کشور می بایست مدنظر قرار دهند. دارندگان ویزای Tier 4 نیز می توانند از مجوز کار حین تحصیل به میزان 20 ساعت در هفته، بورسیه تحصیلی و تمدید اقامت نیز بهره مند شوند. ما در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است مفتخر به راهنمایی متقاضیان در خصوص مهاجرت به انگلستان و تحصیل در انگلستان به صورت عام و تحصیل پزشکی به صورت خاص نیز پرداخته ایم.

نوشته با چه ویزاهایی میتوان به انگلستان مهاجرت کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.