حق اختراع تبلت تاشو مایکروسافت Centaurus را ببینید

دو حق اختراع جدید مایکروسافت به تازگی به ثبت رسیده که ظاهرا با تبلت تاشو مایکروسافت مرتبط است. این پتنت‌ها به دستگاهی با کدنام Centaurus و مجهز به دو نمایشگر اشاره دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع تبلت تاشو مایکروسافت سنتروس (Centaurus) را ببینید.

حق اختراع تبلت تاشو مایکروسافت Centaurus

حق اختراع تبلت تاشو مایکروسافت Centaurus

می دانیم که ۱۰ مهر ماه رویداد Surface بعدی مایکروسافت برگزار می‌شود و انتظار داریم غول نرم افزار جهان از یک گجت انعطاف پذیر مجهز به ویندوز ۱۰ و دو نمایشگر پرده برداری کند. به خاطر می‌آورید سال گذشته حق اختراعی از یک دستگاه منعطف با کدنام اندرومدا از سوی مایکروسافت به ثبت رسیده بود؟

ظاهرا مایکروسافت کار روی این پروژه را در تابستان گذشته متوقف کرده بود تا سرانجام در ماه مارس شاهد انتشار پتنت جدیدی مرتبط با این پروژه بودیم. این پتنت یک لولا برای گجت منعطفی را نشان می‌داد که چرخش ۳۶۰ درجه‌ای نمایشگر را فراهم می‌کرد.

امروز گزارشی از سوی رسانه‌های آلمانی منتشر شد که خبر از ثبت دو حق اختراع جدید مرتبط باگجت انعطاف پذیر مایکروسافت در دفتر ثبت حق مالکیت معنوی جهانی می‌داد. یکی از این پتنت‌ها بار دیگر لولای پتنت گذشته را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد چگونه نمایشگر در 360 درجه چرخش می‌کند، در حالی که حالت‌های مختلف آن اجازه‌ی حضور دو نمایشگر چسبیده به هم را می‌دهند.

تبلت تاشو مایکروسافت سنتروس

حق اختراع تبلت تاشو مایکروسافت Centaurus

حق اختراع تبلت تاشو مایکروسافت Centaurus

پروژه اندرومدا به کاربران اجازه می‌داد در پنج حالت مختلف بسته٬ مقعر٬ محدب٬ خیمه‌ای و کامل از آن استفاده کنند. اپلیکیشن‌های خاصی بسته به جهت نمایشگرها اجرا می‌شوند و ما همه‌ی این موارد را در گجت جدیدی که در پتنت‌های مایکروسافت قرار دارد٬ می‌بینیم.

به طور مثال در حالت خیمه‌ای ممکن است ساعت زنگدار نمایان شود٬ در حالی که در حالت محدب یک نمایشگر می‌تواند یک کیبورد QWERTY را به نمایش بگذارد تا دیوایس همانند یک لپ تاپ به نظر برسد. دومین پتنت هم به استفاده از یک دریچه مغناطیسی اشاره دارد که می‌تواند از انرژی مغناطیسی برای نگهداری بخش‌های دیوایس در داخل کنار یکدیگر بهره‌مند شود. این می‌تواند بخشی از فناوری باشد که برای نگهداری دو نمایشگر این گجت در کنار هم استفاده می‌شود.

این حق اختراع جدید با کدنام سنتروس یا “Centaurus” منتشر شده‌اند. برخلاف اندرومدا که یک گوشی هوشمند با قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت بود، این دستگاه جدید عملا یک تبلت است که بازطراحی شده ی سرفیس گو با لبه‌هایی به مراتب گرد‌تر است. گجت انعطاف پذیر مایکروسافت ظاهرا از یک نسخه‌ی ویژه‌ی سیستم عامل ویندوز به نام Windows Core OS بهره می‌برد.

سیستم عامل Windows Core OS همراه با سرفیس تاشو مایکروسافت ارایه می شود

در مراسم ۱۰ مهرماه مایکروسافت می‌توانیم انتظار رونمایی از تبلت هیبریدی سرفیس پرو ۷ همراه با برخی دیگر از محصولات خانواده سرفیس را داشته باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید می توانیم بالاخره منتظر یک تبلت تاشو جذاب باشیم؟ تبلت تاشو مایکروسافت سنتروس می تواند امید ما باشید؟

نوشته حق اختراع تبلت تاشو مایکروسافت Centaurus را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.