احتمال افزایش تعرفه واردات موبایل به کشور تا ۴ برابر
1 min read

احتمال افزایش تعرفه واردات موبایل به کشور تا ۴ برابر

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: “خوشبختانه سیاست‌هایی خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت حمایت از تولیدات برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته است.” باید بگوییم احتمالا یکی از این سیاست های خوب، احتمال افزایش تعرفه واردات موبایل به کشور تا ۳ برابر است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

افزایش تعرفه واردات موبایل تا ۴ برابر

افزایش تعرفه واردات موبایل تا ۳ برابر

به گزارش ایسنا، پیمان الماسی در مراسم رونمایی از دو مدل گوشی تازه ساخت شرکت داخلی استان کردستان با اشاره به تولید یک درصد گوشی مورد نیاز کشور در داخل، اظهار کرد: کشورمان نیازمند ۲۴ میلیون گوشی است که حدود ۲۰۰ هزار گوشی در حال حاضر تولید می شود و ما در این زمینه کمبود داریم.

وی افزود: خوشبختانه سیاست‌هایی خوبی در وزارت صنعت و معدن در جهت حمایت از برندهای داخلی و برندسازی شکل گرفته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان عنوان کرد:

در حال حاضر تعرفه واردات تلفن همراه ۵ درصد بوده اما تعرفه قطعات آن ۱۵ درصد است که این مسئله باید اصلاح شود. اگر بتوانیم تعرفه واردات تلفن همراه را به ۲۰ درصد افزایش دهیم قطعا تولید داخلی توجیه اقتصادی خواهد داشت که از سوی وزارت خانه نیز این مسئله پیگیری خواهد شد.

الماسی، یکی دیگر از سیاست‌های وزارت صنعت معدن را ورود سرمایه گذاران خارجی به داخل کشور دانست و گفت: به دلیل تحریم‌ها برخی از شرکت های خارجی بازار ایران را ترک می کنند که نیاز هست از برندهای داخلی حمایت شود.

به این صورت به نظر می رسد که بار دیگر باید منتظر گران‌تر شدن موبایل های وارداتی باشیم! نظر شما چیست؟ فکر می کنید ما برند داخلی قابل حمایت داریم؟!

نوشته احتمال افزایش تعرفه واردات موبایل به کشور تا ۴ برابر اولین بار در ترنجی پدیدار شد.