حافظه داخلی گلکسی اس ۱۱ از ۱۲۸ گیگابایت آغاز می شود
1 min read

حافظه داخلی گلکسی اس ۱۱ از ۱۲۸ گیگابایت آغاز می شود

در معرفی های خانواده گلکسی نوت عموما پیشرفت های مختلفی را شاهدیم و یکی از مهم‌ترین این پیشرفت ها را می توان در حافظه داخلی پیشفرض دانست. در گلکسی نوت ۱۰ دیدیم که حداقل حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت است و این خوشحال کننده بود. حالا اما شایعه ای درباره حافظه داخلی گلکسی اس ۱۱ به گوش می رسد که خیلی دلنشین نیست. گفته می شود حافظه داخلی گلکسی اس ۱۱ از ۱۲۸ گیگابایت آغاز می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حداقل حافظه داخلی گلکسی اس ۱۱

سامسونگ

هنوز برای هرگونه اظهارنظر پیرامون پرچم‌داران سری گلکسی S11 زود است؛ اما خب اطلاعاتی درباره آن ها منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد که مشتریان هنگام تصمیم‌گیری جهت انتخاب ظرفیت حافظه‌داخلی موردنیاز گوشی گلکسی اس ۱۱ خود با گزینه‌های فراوانی روبه‌رو خواهند داشت.

سامسونگ قصد دارد خانواده گلکسی اس ۱۱ خود را با ۴ ظرفیت مختلف برای حافظه‌داخلی روانه بازار نماید. لذا بی‌تردید شاهد عرضه چندین مدل مختلف با حافظه‌های داخلی متفاوت خواهیم بود. بر اساس شنیده‌ها، ظرفیت حافظه مدل‌های مذکور در محدوده ۱۲۸ گیگابایت تا حداکثر ۱ ترابایت متغیر خواهد بود.

اکنون سال‌هاست که بهره‌مندی از حافظه‌داخلی ۱ ترابایتی در موبایل های سامسونگ به لحاظ فنی امکان‌پذیر شده است. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی گلکسی نوت ۹ در کنار یک کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی، چنین ظرفیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ با این‌حال به‌کارگیری حافظه‌داخلی ۱ ترابایتی موضوعی نیست که به‌سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد. البته که گلکسی نوت ۱۰ پلاس هم حافظه داخلی ۱ ترابایتی دارد.

این حافظه تقریبا قطعا از نوع UFS 3.0 فوق سریع خواهد بود. سامسونگ برای حافظه‌داخلی پرچم‌دار گلکسی نوت ۱۰ خود از این استاندارد بهره گرفته است. به احتمال فراوان، سامسونگ در سری گلکسی اس ۱۱ نیز از حافظه UFS 3.0 استفاده خواهد کرد.

  • نسخه‌ای از گلکسی اس ۱۱ با شماره مدل SM-G981 در ۲ نسخه با ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد.
  • مدل SM-G986 از ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌داخلی بهره خواهد برد.
  • مدل SM-G988 از انتخاب های ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایتی نیز تولید می‌شود.

دسترسی مشتریان به گزینه‌های انتخابی متعدد امری مطلوب به‌شمار می‌رود.

البته بد نیست خاطرنشان کرد که طی ماه‌های آینده و با نهایی شدن تصمیمات سامسونگ در خصوص پرچم‌دار گلکسی S11 ظرفیت‌های ذکر شده برای حافظه‌داخلی می‌توانند دستخوش تغییر شوند. در ابتدای امر زمزمه‌هایی پیرامون عرضه مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی و 1 ترابایتی (برای نسخه 5G) گلکسی نوت ۱۰ مطرح شد؛ اما نهایتا سامسونگ تصمیم گرفت تا برای دستگاه جدید خود از این گزینه‌ها استفاده نکند.

کارت حافظه گلکسی اس ۱۱

هنوز روشن نیست که آیا گلکسی اس ۱۱ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی خواهد بود یا خیر. سامسونگ از به‌کارگیری این درگاه در گوشی گلکسی نوت ۱۰ صرف‌نظر کرد؛ لذا اعمال رویکردی مشابه برای حداقل یکی از مدل‌های گلکسی اس ۱۱ امری محتمل خواهد بود. چنان‌چه انجام چنین اقدامی اجتناب‌ناپذیر باشد؛ در این‌صورت گزینه‌های اضافه شده یقینا نیازمندی‌های اساسی مشتریان را پوشش خواهند داد.

نظر شما چیست؟ شاید سامسونگ برای سود بیشتر تصمیم بگیرد که حداقل حافظه داخلی گلکسی اس ۱۱ را از ۱۲۸ گیگابایت شروع کند؟ بد نیست بدانید که رقیب سامسونگ یعنی اپل برای حداقل حافظه داخلی آیفون ها از ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می کند!

نوشته حافظه داخلی گلکسی اس ۱۱ از ۱۲۸ گیگابایت آغاز می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.