تست سرعت اینترنت 5G گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G را ببینید
1 min read

تست سرعت اینترنت 5G گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G را ببینید

می دانیم که خانواده گلکسی نوت ۱۰ هم مانند گلکسی اس ۱۰ یک عضو 5G دارد اما عضوی که فروش بیشتری خواهد داشت و در بازارهای بیشتری در دسترس است. گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G واقعا برای عموم کاربران نیست و صرفا برای آن هایی که آگاهانه دوست دارند روی لبه فناوری حرکت کنند یا به آن نیاز دارند، می تواند مفید باشد. با اینکه شبکه 5G عموما عملکرد مهمتری به جز سرعت دارد اما همیشه تست سرعت اینترنت 5G می تواند برای کاربران جذاب باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تست سرعت اینترنت 5G گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G را ببینید.

تست سرعت اینترنت 5G گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G

تست سرعت اینترنت 5G گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G

همانطور که در تست سرعت بالا از گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G روی شبکه 5G می بینید، سرعت حدود ۱.۶ گیگابیت بر ثانیه ثبت شده است. در تست های مختلف سرعت اینترنت 5G با گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G تا حتی ۱.۷ گیابیت بر ثانیه هم رسیده است. در همان شرایط سرعت 4G برابر ۱۲۲ مگابیت بر ثانیه بوده است.

موضوع قابل توجه اما این است که در بحث شبکه 5G موج های کوتاه، مشکلی وجود دارد و آن در گسترده محدوده پوشش و پایداری آن است. در حال حاضر فقط نقطه هایی از برخی شهرهای دنیا ارایه می شود. اینکه می گوییم “نقطه”‌هایی، دلیلش آن است که دقیقا در نقطه هایی می توان از شبکه 5G استفاده کرد. این شرایط در تست شبکه 5G گلکسی اس ۱۰ 5G نیز وجود داشت.

تست سرعت دانلود نسخه 5G گلکسی اس ۱۰ در دنیای واقعی تحت اپراتور Verizon در شهر شیکاگو امریکا

این تست سرعت در رودآیلند امریکا و تحت اپراتور ورایزن انجام شده است. البته این تست در فضای باز خیابان انجام شده است و فعلا پوشش داخلی برای شبکه 5G وجود ندارد. با تمام این ها وقتی ۲ بلوک ساختمان از نقطه قرارگیری فرستنده 5G فاصله گرفته شد سرعت به ۵۹۰ مگابیت کاهش یافت. این کاهش وقتی ۳ بلوک ساختمان فاصله بگیرید بسیار بیشتر بوده و سرعت به ۱۲۰ مگابیت می رسد. در این نقطه سرعت 4G برابر ۸۸ مگابیت است که همچنان 5G را از 4G سریع تر نشان می دهد اما با دورتر شدن از این نقطه، دیگر پوشش شبکه 5G ندارید!

تست سرعت شبکه 5G توسط سامسونگ درون یک ماشین مسابقه ای با سرعت ۲۱۳ کیلومتر بر ساعت

هر چند تست سرعت شبکه 5G توسط سامسونگ درون یک ماشین مسابقه ای با سرعت ۲۱۳ کیلومتر بر ساعت نشان از تلاش محققان برای ارایه یک شبکه پایدار در سرعت های بالای حرکت کاربر دارند اما مشخصا ما هنوز فاصله قابل توجهی با 5G عمومی و قابل استفاده مثل شبکه 4G فعلی داریم.

نظر شما چیست؟ چقدر برای شبکه 5G مشتاق هستید؟ سرعت همه چیزی است که شما از 5G می خواهید؟

نوشته تست سرعت اینترنت 5G گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.