هواوی میت ۳۰ پرو در دنیای واقعی دیده شد

امروز جدیدترین تصویر زنده و واقعی هواوی میت ۳۰ پرو در وب‌سایت چینی ویبو به نمایش درآمد. با اینکه گوشی، داخل یک کیس قرار دارد، اما همچنان می‌توان نمایشگر آبشاری انحنادار آن را که مشاهده کرد. ناچ عریض بالای صفحه‌نمایش هم قابل رویت است. انتظار می‌رود که سری جدید میت ۳۰ در تاریخ ۲۸ شهریور رونمایی شود. هواوی میت ۳۰ پرو در دنیای واقعی دیده شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

هواوی میت ۳۰ پرو

نسخه پرو این سری، یعنی میت ۳۰ پرو ظاهرا یک نمایشگر ۶.۶ اینچی سوپر امولد با رزولوشن +QHD و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز خواهد داشت. رفرش‌ریت ۵۰ درصد سریع‌تر آن، اجازه خواهد داد تا گرافیک بازی‌ها بهبود یابد. این برای اولین بار نیست که تصاویر میت 30 پرو، به بیرون درز پیدا می‌کند. ماه گذشته تصویر گوشی با یک کیس مشابه، اما از زاویه دیگری انتشار یافت که پشت هندست و ماژول دوربین دایره‌ای آن توسط کیس پوشیده شده بود.

ضمنا قرار است در داخل میت 30 پرو از چیپست خانگی کایرین ۹۹۰ بهره گرفته شود. این تراشه به‌وسیله واحد HiSilicon هواوی طراحی شده و با فناوری ۷ نانومتری توسط شرکت TSMC ساخته شده است. این چیپست نه تنها از یک واحد پردازش عصبی (NPU) با قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کند، بلکه شامل یک مودم 5G هم هست. در پشت اسمارتفون نیز شاهد یک ست‌آپ چهارگانه دوربین شامل دو دوربین اصلی و اولترا واید ۴۰ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور مدت زمان پرواز هستیم. همانطور که می‌دانید سنسور مدت زمان پرواز، مدت زمان برگشت نور فروسرخ از سوژه به دوربین را اندازه‌گیری می‌کند؛ بطوریکه دستگاه با استفاده از داده‌های آن، قادر به محاسبه و اندازه گیری دقیق‌تر عمق خواهد بود تا اینکه بتواند افکت بوکه را بر روی شات‌های پرتره بهبود ببخشد.

هواوی میت 30 پرو، یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و احتمالا به خاطر تحریم‌های آمریکا از نسخه اوپن سورس اندروید استفاده خواهد کرد. این بدین معنی است که سری میت 30، سرویس‌های گوگل‌پلی و همچنین اپلیکیشن‌های اصلی گوگل مانند پلی استور، جیمیل، تقویم، سرچ و دیگر برنامه‌ها را نخواهد داشت. با این‌حال، مدیر واحد مشتریان هواوی در جریان نمایشگاه IFA 2019 گفته بود که شرکت در حال کار بر روی برنامه‌ای است که به اپلیکیشن‌های گوگل اجازه خواهد داد تا بر روی نسخه اوپن سورس اندروید دانلود شوند.

مشخصات هواوی میت ۳۰ پرو

مشخصات هواوی میت ۳۰ پرو

با این‌حال، هواوی همچنان امیدوار است که بتواند نام خود را از لیست Entity وزارت بازرگانی آمریکا خارج کند. این کار به شرکت اجازه خواهد داد تا قطعات و نرم‌افزارهای موردنیاز خود را دوباره از تامین‌کنندگان آمریکایی خریدارای کند. شاید بد نباشد بدانید که تحریم هواوی بیش از آنکه این سازنده چینی را تحت تاثیر قرار بدهد، به شرکت‌های آمریکایی آسیب رسانده است. دلیل آن هم روشن است؛ هواوی سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات از تامین‌کنندگان آمریکایی کرده و حالا این شرکت‌ها بدون هواوی قادر به جایگزینی این میزان عایدی نیستند. برای مثال، بزرگ‌ترین مشتری سال ۲۰۱۸ کمپانی Micron Technologies که در کار ساخت چیپ‌های حافظه است، هواوی است.

با وجود اینکه رییس جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته گفته بود که از هواوی به عنوان کارتی برای دستیابی به یک معامله تجاری بهتر با چین استفاده خواهد کرد، اما اخیرا از گفته‌های خود عقب نشسته و اظهار داشته است که آمریکا با هواوی کار نخواهد کرد. در حال‌حاضر، هواوی برای آمریکا به عنوان یک تهدید امنیتی نگریسته می‌شود و متهم است که از دستگاه‌های خود برای جاسوسی از مشتریان و شرکت ‌های آمریکایی استفاده می‌کند.

نظر شما چیست؟ میت ۳۰ پرو طراحی مناسبی دارد؟ هواوی از این مهلکه سالم بیرون خواهد آمد؟

نوشته هواوی میت ۳۰ پرو در دنیای واقعی دیده شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.