وقتی فست فودهای شبانه به این شهر بی‌رمق جان می‌دهند!
1 min read

وقتی فست فودهای شبانه به این شهر بی‌رمق جان می‌دهند!

برخلاف تصورات رایج که شب فرصتی است برای استراحت و هیچ خوابی، خواب شب نمی‌شود؛ دنیای مدرن امروزی خیلی وقت است افراد را از چارچوب زندگی مبتنی بر روز و شب سنتی خارج کرده و با قانون‌های خود بر زندگی‌های ما حکمرانی می‌کند. شب دیگر زمان خواب و استراحت نیست بلکه برای بسیاری از ما فرصتی است تا به کارهای عقب‌افتاده رسیدگی کنیم و حتی برای بعضی افراد ادامه‌ی جذابی از روز برای تفریح است. رستوران های شبانه‌ روزی و فست فودهای شبانه از مهم‌ترین اصنافی هستند که چراغ شب‌ها در این سبک زندگی جدید روشن نگه می‌دارند و با پذیرایی شبانه یا سفارش شبانه پیتزا و ساندویچ این شب‌زنده‌داری را با ما شریک‌اند.

چند وقتی است زیست شبانه به تفریحی برای جوانان پایتخت تبدیل‌شده. حالا که فست فودهای شبانه به راه‌اند و شب‌ها تاریک و افسرده‌ی تهران دارند کم‌کم روشن می‎شوند، چه تفریحی بهتر از شکم گردی؟

کارگران شیفتی، کارمندان و دانشجویان بخش دیگری از شب‌زنده‌داران پایتخت‌اند. آن‌ها هم گاهی برای انجام بخشی از کارهایشان مجبورند شب را به روز گره بزنند و به آن به چشم فرصتی برای رسیدگی به کارهای عقب افتاده‌شان نگاه کنند. طبیعی است که بعد از ساعت‌های طولانی و خسته کنند کار، دلشان هوس خوردن غذای گرم کند؛ اما چه تصمیمی بهتر از سفارش شبانه پیتزا؟ پیشنهاد وسوسه‌انگیزی نیست؟!

فست فودهای شبانه چراغ‌های امن نیمه‌شب

تا چند وقت پیش سفارش شبانه غذا و به‌خصوص سفارش شبانه پیتزا تنها رؤیایی بود که می‌توانست نیمه‌شب‌ها وقتی خسته و گرسنه برای بار هزارم محتویات یخچال را با ناامیدی بررسی می‌کردید سرگرمتان کند؛ تا برای دقایقی هم که شده ضعف و گرسنگی را فراموش کنید. به‌طورمعمول ساعت کاری رستوران‌ها و فست فودها تا 12 شب است و بعدازآن هیچ‌کدام سرویس‌دهی نخواهند داشت؛ اما رؤیای سفارش شبانه پیتزا بالاخره مدتی است جان گرفته و به واقعیت تبدیل‌شده است. فست فودهای شبانه با پذیرش سفارش غذا بعد از ساعت 12 شب جای خود را بین مردم پیدا کرده‌اند و در لیست محبوب‌ترین فست فودهای شهر خودنمایی می‌کنند.

از سوی دیگر نیمه‌شب زمانی که چراغ هیچ مغازه‌ای روشن نیست؛ چراغ روشن این رستوران های شبانه روزی و فست فودهای شبانه نور امنیتی است؛ که ترس شب‌های تاریک تهران را کم می‌کند.

اگر جز آن دسته‌ای هستید که شبگردی بخشی از روتین زندگی شماست حتماً شکم گردی در شب را تجربه کنید. فست فودهای متعدد و مختلفی در سطح شهر منتظرند تا سفارش شبانه پیتزای شما را برایتان آماده کنند. خیالتان راحت باشد؛ سرویس‌دهی این فست فودها در شب چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی تفاوتی با سرویس‌دهی روز ندارد؛ و این یکی از دلایل محبوبیت و شهرت آن‌ها در همین مدت زمان کوتاه راه‌اندازی‌شان است.

باز هم اینترنت جانمان را نجات می‌دهد!

در این آشفته‌بازار زندگی ماشینی و مدرن همه‌ی ما به ‌نوعی مدیون اینترنت و اپلیکیشن‌های اینترنتی هستیم. در این دود و دم و ترافیک انجام تمام کارها به شکل سنتی آن‌هم به دست خودمان کاری دشوار و گاهی امکان‌ناپذیر است. خرید بلیت، رزرو هتل، پرداخت قبوض و اقساط بانکی و… در لیست کارهایی هستند که دیگر کمتر کسی برای انجامشان از خانه بیرون می‌رود. حالا مدتی است که سفارش غذا هم به لیست کارهایی که می‌توان با خیال راحت به اینترنت واگذار کرد اضافه ‌شده است. روش های جدید و آنلاین سفارش غذا این فرصت را به شما می‌دهند تا با یک جستجوی ساده در سایت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات سفارش آنلاین غذا علاوه بر اطلاع از قیمت‌ها و نظرات کاربران سایت در مورد کیفیت غذا، از تخفیف‌های که هر رستوران تنها برای کاربران این سایت‌ها قائل می‌شود هم مطلع شوید؛ و خریدی مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. سفارش شبانه پیتزا آن‌هم با تخفیف! دوست‌داشتنی نیست؟ این موارد که بسیار در کیفیت خرید و رضایت شما از غذا تأثیر خواهند داشت به هیچ وجه در خرید حضوری از رستوران‌ها امکان‌پذیر نیستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید روش‌های اینترنتی برای سفارش غذا روز به روز در حال گسترش است؛ مثلاً همین الان که شما مشغول خواندن این مقاله هستید. افرادی در آمریکا دارند رستوران‌های اطراف خود را در فیسبوک مشاهده و سفارش غذا با فیسبوک را تجربه کنند.

همین گسترش شیوه‌های سفارش غذای اینترنتی باعث شده فست فودهای شبانه هم این فرصت را غنیمت بشمارند و امکان سفارش شبانه پیتزا و ساندویچ را از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش غذا برای شما فراهم کرده‌اند. حالا می‌توانید با خیال راحت در هر ساعت از شبانه‌روز بعد از تمام کردن کارهایتان وعده‌ی یک پرس غذای گرم و خوشمزه را به خودتان بدهید.

شهر در کف دستان فست فودهای سیار

حتماً تاکنون نام کافه یا فست فود سیار به گوشتان خورده است. این فست فودها جای مشخصی ندارند و هر شب در یک گوشه از پایتخت سفره‌ی خوش‌رنگ و لعابشان را پهن می‌کنند. فست فودهای شبانه ی سیار تازگی‌ها به جمع شب‌زنده‌داران پیوسته‌اند. اصولاً ساعت کاری این فست فودهای شبانه 12 بامداد تا 4 یا 5 صبح است. شرق، غرب، شمال یا جنوب شهر برایشان تفاوتی ندارد. هر شب قرعه به نام یکی از محله‌ها می‌افتد تا در آنجا مشغول آماده کردن سفارش شبانه غذاهایتان شوند. اگر نصف شب هوس پیتزا کردید می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید اگر به شما نزدیک باشند سفارش شبانه پیتزا و ارسال به محله‌های نزدیک هم دارند.

نظر شما درباره این شیوه جدید زیست شبانه چیست؟ آیا شما هم موافقید که فعالیت رستوران های شبانه روزی یا فست فودهایی که سفارش شبانه پیتزا می‌پذیرند به امنیت و زیبایی شهر در شب کمک می‌کنند؟

نوشته وقتی فست فودهای شبانه به این شهر بی‌رمق جان می‌دهند! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.