ششمین آزمون جاواکاپ در دانشگاه شهید بهشتی
1 min read

ششمین آزمون جاواکاپ در دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی، مهر و آبان ماه امسال میزبان ششمین مسابقه و آزمون عمومی برنامه‌نویسی جاواکاپ، با موضوع برنامه‌نویسی جاوا خواهد بود.

ششمین آزمون جاواکاپ

این آزمون در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‌‎شود که آزمون کتبی به صورت چندگزینه‌ای در تاریخ جمعه ۱۹ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۴ برگزار خواهد شد. به افرادی که حد نصاب لازم را در این بخش از آزمون کسب می‌کنند، در چند سطح گواهینامه معتبر اعطا می‌شود. تعداد محدودی از افرادی که از آزمون کتبی بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند، به مسابقه فینال دعوت می‌شوند که به صورت عملی در تاریخ جمعه ۱۰ آبان‌ماه در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

اختتامیه مسابقات در بعدازظهر همان روز برگزار شده و به افراد برتر جوایز نقدی و تندیس جاواکاپ اهدا می‌شود. نفر اول می‌تواند برنده شش میلیون تومان شود.

در آزمون امسال علاقه‌‎مندان برای اولین بار می‌‎توانند علاوه برای جاوای استاندارد (Java SE) در حوزه جاوای سازمانی (Java EE) هم به سنجش خود و رقابت با دیگران بپردازند. بخش دیگری که در حاشیه این آزمون وجود دارد، معرفی دانشگاه و شرکت برتر است. شرکت و دانشگاه برتر، بر اساس نتایج شرکت‌‎کننده‌‎هایی که مشغول به کار در آن شرکت و یا مشغول به تحصیل در آن دانشگاه هستند مشخص می‎‌شود و از طرف جاواکاپ یک تندیس یادبود به آن‎ها اهدا می‌گردد. تا کنون شرکت‎‌های بزرگی مانند اسنپ، مشاوران نرم‎‌افزاری اعوان و پژوهش و توسعه ناجی از حامیان اصلی آزمون جاواکاپ امسال شده‌اند.

اولین دوره آزمون جاواکاپ در سال ۱۳۹۲ و در دانشگاه شریف برگزار شد. سه دوره اول فقط شامل آزمون کتبی چند گزینه‌ای بودند. از دوره چهارم، آزمون فینال عملی و از دوره پنجم، همایش علمی جاوا ویژن با سخنرانی نخبگان صنعت نرم‎‌افزار کشور هم به این مسابقات افزوده شد. آزمون جاواکاپ هر سال پربارتر و مفصل‌‎تر از سال گذشته برگزار می‎‌شود. این افزایش کیفیت در استقبال بیش از پیش برنامه‌‎نویسان جاوا و از طرف دیگر در افزایش علاقه شرکت‌‎های نرم‌‎افزاری به حمایت از این آزمون مؤثر بوده است.

گفتنی است بسیاری از افرادی که در آزمون‌های جاواکاپ شرکت می‌کنند، فراتر از دغدغه‌ کسب موقعیت شغلی و یا دریافت جایزه، دغدغه محک و سنجش آموخته‌های خود را دارند. از این رو هر سال شرکت‌کنندگانی از رده‌های سنی غیر جویای کار در این آزمون شرکت می‌کنند. افرادی که تا کنون در آزمون امسال ثبت‌نام کرده‌اند بین ۱۶ تا ۴۰ سال سن دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت جاواکاپ، مراجعه کنید.

نوشته ششمین آزمون جاواکاپ در دانشگاه شهید بهشتی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.