هزینه ارزی تولید پراید و تیبا ۲۹۰ یورو کاهش پیدا کرد

گروه خودروسازی سایپا با اجرای طرح ملی بومی‌سازی قطعات محصولات خود در شرکت مگاموتور توانست ۳۸ قطعه از مجموعه‌های موتور، گیربکس، اکسل و EMS محصولات سایپا را با کمک شرکت‌های ایرانی، در داخل کشور تولید کند. به این ترتیب هزینه ارزی تولید پراید و تیبا ۲۹۰ یورو کاهش پیدا کرده است، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هزینه ارزی تولید پراید و تیبا

تیبا

طرح داخلی‌سازی قطعات مربوط به گیربکس، موتور، اکسل و EMS محصولات خانواده تیبا، موتور، اکسل و EMS محصولات خانواده پراید و همچنین قوای محرکه وانت زامیاد با پیشرفت بین 30 تا 100 درصدی پروژه در شرکت‌های تولیدکننده داخلی به اجرا درآمده و قرار است نیاز محصولات گروه خودروسازی سایپا را برطرف کند.

قطعاتی نظیر مجموعه دنده برنجی خودرو، واشر سرسیلندر، دینام، رگولاتور و دریچه گاز، دیسک و صفحه کلاچ، سنسور اکسیژن، انژکتور، مدولاتور، مجموعه پلوس خودرو و چندین قطعه دیگر مربوط به قوای محرکه، از جمله قطعاتی هستند که توسط مگاموتور سایپا بومی‌سازی شده‌اند.

با داخلی‌سازی قطعات مذکور، تاکنون به‌ازای هر دستگاه محصول از خانواده پراید و تیبا، 290 یورو صرفه‌جویی ارزی برای گروه خودروسازی سایپا محقق شده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است این قطعات با تیراژ تولید روزانه بین 20 تا هزار و 500 عددی، نیاز گروه خودروسازی سایپا را تحت پوشش قرار داده و این گروه را از واردات قطعات مذکور از بازار‌های خارجی بی‌نیاز کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید قیمت پراید و تیبا برابر ۲۹۰ یورو یا حدود ۳.۵ میلیون تومان کاهش پیدا خواهد کرد؟

نوشته هزینه ارزی تولید پراید و تیبا ۲۹۰ یورو کاهش پیدا کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.