بهترین شرکت میزبانی وب سایت و ثبت دامنه

شاید تا بحال به این فکر کرده باشید که چطور برخی سایت ها و کسب و کارها کاربران زیادی و درآمد خوبی دارند ولی برخی دیگر کاربر و درآمد زیادی ندارند؟ بله ما در این مطلب به یکی از فاکتورهای یک وب سایت موفق می پردازیم و اینکه چطور یک هاست خوب و پرسرعت باعث رونق کسب و کار شما میشه.

قبل از هرچیز ، همه چیز از یک نام خوب شروع می شود…

قبل از اینکه بخواهید یه کسب و کار پولساز داشته باشید باید یک نام و یک هاست با کیفیت برای اون انتخاب کنید.

انتخاب نامی مناسب و آسان :

همانطور که میدانید 99 درصد وب سایت ها یک اسم برای خودشون دارند و با اون اسم در اینترنت شناخته می شوند مثل نام گوگل ،یاهو یا حتی ترنجی و هدف هاست، اینکه اون اسامی چطور ساخته می شوند رو اینجا بهتون توضیح میدم.

برای ثبت یک نام نیازمند مراجعه به شرکت های ثبت کننده دامنه هست، که یکی از بزرگترین مرکز ثبت در ایران مجموعه هدف نت یا نام دیگر آن هدف هاست هست که علاوه بر قیمت مناسب، پشتیبانی خیلی قوی و خوبی دارند. فرض کنید شما نام دامنه myshop.com رو انتخاب کرده اید اما نمی دانید که چطور باید اونو ثبت کنید و یا اصلا این دامنه قابل ثبت هست یا اینکه قبلا یکی اون رو ثبت کرده و اگر ثبت کرده برای چه شخصی ثبت شده و مالک اون کی هست؟! خب ابتدا برای این کار به صفحه ثبت دامنه مراجعه میکنیم و با نوشتن دامنه دلخواه می توانید از موجود و عدم موجودی آن آگاه شوید، همچنین در صورت عدم موجود بودن آن نام می توانید از گزینه های مشابه مثل myshop.xyz و یا … استفاده کنید.

یکی از ملزومات یک وب سایت موفق انتخاب یک اسمی خوب و آسون هست که به اصلاح توی زبون راحت بچرخه و سر زبونها بیوفته مثل نام دیوار و شیپور، اما این شرط به تنهایی کافی نیست، شما برای داشتن یک سایت خوب نیاز به فضای میزبانی یا همون هاست خوب و با کیفیت نیز دارید که در ذیل به آن می پردازیم.

حتما با خودتون می گید که هاست اصلا چی هست؟؟ به زبان ساده، هاست فضایی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید فایل‌ها، پوشه‌ها و اطلاعات مربوط به سایت خود را داخل آن بارگذاری کنید. هاست باید تمامی تنظیمات مربوط به اتصال به پایگاه داده، ساخت ایمیل اختصاصی برای سایت، امکان بک‌ آپ‌‌گیری از اطلاعات، پذیرش دامنه‌های جانبی و …. را داشته باشد. همچنین هاست فضایی است که سایت شما روی آن تنظیم می‌شود. به عنوان مثال شما برای نصب مدیریت محتوای معروف وردپرس به یک فضای میزبانی یا همون هاست نیاز دارید تا بتونید وردپرس رو روی اون نصب کنید.

چگونه یک هاست مناسب و پرسرعت انتخاب کنیم؟

زمانی که تصمیم می‌گیریم یک وب سایت ایجاد کنیم نیاز به یک سری اقدامات اولیه‌ای مثل انتخاب نام سایت یا دامنه و هاست داریم. در قدم نخست باید یک تصمیم خردمندانه درباره انتخاب سرویس هاست بگیریم. چرا می‌گوییم خردمندانه؟ در واقع این تصمیم سرنوشت سایت شما را رقم می زند و قرار است تا مدت‌ها همراه شما باشد. پس باید خیلی منطقی در مورد آن فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید. اینکه چگونه هاست مناسب سایت خود را انتخاب کنیم همیشه یک سوال بود است! امروزه مرسوم است که بیشتر سایت ها با مدیریت محتوای وردپرس ایجاد شوند. البته فرقی ندارد برای هر نوع سیستمی که بخواهیم با آن سایتی بسازیم نیازمند هاست هستیم اما برای وردپرس می‌توانیم از هاست مخصوص وردپرس هدف هاست استفاده کنیم که بهینه شده برای سایت های وردپرسی کوچک و بزرگ با بازدید زیاد است. هاست وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟ حتما این سوال در ذهن شما هم خطور کرده است.

ویژگی هایی که یک هاست اشتراکی را به هاست وردپرس تبدیل میکند چیست ؟

یکی از مهمترین فاکتورهای افزایش رتبه و سودآوری هر وب سایت، جذب بازدیدکننده از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و…است، البته موتور های جستجو مانند گوگل فاکتور های زیادی را جهت رتبه بندی وب سایت ها در نظر میگیرند که یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی در گوگل، سرعت بارگزاری صفحات وب سایت و گوگل پیج اسپید و آپتایم هاست هر وب سایت است، گوگل و سایر موتور های جستجو برای وب سایت هایی که از هاست های با کیفیت و پرسرعت استفاده می کنند امتیاز بسیار بالایی قائل می شوند و معمولا جایگاه وب سایت های پرسرعت همیشه در صدر نتایج موتورهای جستجو است، سرویس هاست وردپرس با استفاده از سخت افزار و تجهیزات قدرتمند و کاملا جدید، وب سرور پرسرعت LiteSpeed به همراه هندلر LiteSpeed PHP و کش LSCWP مخصوص وردپرس، استفاده از بانک اطلاعاتی mariadb به جای mysql و استفاده از ذخیره سازهای پرسرعت نسل جدید NVME و میزبانی از تعداد سایت های بسیار محدود بر روی هر سرور، سرعت و پایداری وب سایت شما را به طرز چشمگیری در مواقع عادی و در مواقع ترافیک زیاد شبانه روز افزایش می دهد، تمام این موارد باعث شده وب سایت های وردپرسی که از هاست ویژه وردپرس استفاده می کنند شاهد افزایش ترافیک و بهره وری در وب سایت خود باشند.

فرض کنید شما می خواهید یک گوشی از وب سایت معروفی خریداری کنید، چه اتفاقی می افته وقتی اون سایت بعد از مدت طولانی برای شما باز بشه و سرعت بازشدن صفحاتش خیلی کند باشه؟ آیا اصلا از این سایت خرید خواهید کرد؟ مسلما هیچ کسی از این سایت خرید نخواهد کرد، و حتی موتورهای جستجوی دیگر به آن بها نخواهند داد.

اگر بخواهیم ویژگی های هاست مخصوص وردپرس هدف هاست را به صورت مختصر لیست کنیم می توانیم به 10 + 1 مورد اشاره کنیم :

1- استفاده از سرور اختصاصی با منابع بیشتر به جای سرور مجازی با منابع کمتر

علیرغم خیلی از شرکت ها که از بستر مجازی برای ارائه هاست استفاده میکنند، مجموعه هدف هاست از سخت افزار قدرتمند بر روی بستر سرور اختصاصی برای میزبانی وب سایت ها استفاده می کند، همچنین این شرکت از ذخیره سازهای پرسرعت SSD برای فایل ها و NVME برای دیتابیس ها استفاده میکند.

2- بکارگیری از پرسرعت ترین وب سرور جهان یعنی LiteSpeed

مطابق مقایسه های صورت گرفته بین وب سرورهای مختلف، این لایت اسپید هست که همیشه عملکرد بهتری نسبت به دیگر وب سرورها داشته است. چندین سال است که لایت اسپید به عنوان وب سرور پیش فرض هاست های با کیفیت و مخصوص وردپرس قرار گرفته است و در رده بندی جهانی از apache و حتی nginx بهتر عمل کرده است. در تصویر زیر شما می توانید مقایسه بین وب سرور ها در شرایط یکسان را مشاهده نمایید.

3- کش مخصوص وردپرس :

LiteSpeed Cache یکی دیگر از تکنولوژی هایی هست که در هاست های مخصوص وردپرس برای سرعت بخشی و شتاب دهی به سایت های وردپرسی مورد استفاده قرار گرفته است، در مقایسه با کش varnish ، این کش از سرعت و عملکرد بهتری برخوردار می باشد، در صورتی که شما قصد خرید هاست مخصوص وردپرس هدف هاست را دارید، تیم پشتیبانی هدف هاست به صورت رایگان وردپرس و پلاگین مخصوص به این کش را برای شما نصب خواهند کرد.

4 – تکنولوژی CRIU :

طبق بررسی های انجام شده معدود شرکتهایی هستند که از تکنولوژی Checkpoint/Restore In Userspace بروی سرورهای خود استفاده کرده اند. این تکنولوژی درخواست هایی که زیاد روی یک وبسایت ایجاد می شوند را در قالب یک بسته ایمیج شده بروی سرور ذخیره می کند تا در زمان رخداد همان فرایند آن ایمیج سریعا ریستور شود تا نیاز به لود مجدد آن پروسه از ابتدا نباشد. در تصویر زیر شما مقایسه زمان پاسخ دهی یا همان response time را در شرایط فعال و غیر فعال بودن CRIU مشاهده می کنید.

5 – کنترل منابع سرور از طریق Cloud Linux و kernel care

در زمان های نه چندان دور، منابع سرور به صورت ناعادلانه بین کاربران تقسیم می شد و ممکن بود یک کاربر به صورت زامبی منابع سرور را تسخیر کند و حق استفاده عادلانه از منابع را برای سایت های دیگر سلب کند. با استفاده از این تکنولوژی هر سایت به میزان مشخصی از منابع استفاده خواهد کرد و تاثیری روی دیگر سایت ها نخواهند گذاشت.

همچنین با استفاده از ویژگی kernel care دیگر برای بروز رسانی هسته سیستم عامل نیاز به ریبوت سرور نیست و این نهایت آپتایم سرور را برای مدیران سرور و کاربران به ارمغان آورده است.

6 – قوی ترین فایروال / آنتی ویروس جهان Imunify360

Imunify360 رو میتوان قدرتمند ترین فایروال و آنتی ویروس در سرورهای میزبانی بشمار آورد، این فایروال با تکیه بر هوش مصنوعی و تشخیص حملات DDOS جلوی حملات این قبیل را گرفته است. در صورتی که تعداد درخواست های مشکوک یک وبسایت زیاد باشد به کاربر مطابق تصویر زیر درخواست تایید ربات نبودن را نمایش می دهد که در صورت موفقیت بودن آن ، IP کاربر به مدت مشخصی در لیست سفید قرار میگیرد.

7 – پلاگین PHP selector :

بر روی هاست وردپرس هدف هاست شما می توانید نسخه دلخواه PHP را از 5.2 تا 7.2 تغییر دهید، همچنین شما می توانید اکستنشن های مربوط به php را فعال یا غیر فعال نمایید و مقادیر پارامترهای php.ini را نیز به دلخواه تغییر دهید.

8 – منابع کاملا اختصاصی برای هر هاست :

در هاست های وردپرس مجموعه هدف هاست منابع زیادی برای هاست های وردپرسی در نظر گرفته شده است که مطابق جدول زیر و بر حسب مقدار فضای مورد نیاز از 1 گیگ تا 30 گیگ تغییر میکند، علیرغم محدود کردن فضای دیتابیس در شرکت های دیگر، این هاست ها محدودیتی در فضای دیتابیس ندارند.

همه اینهایی که گفته شد، بخشی از ویژگی منحصر بفرد هاست های وردپرس شرکت هدف نت ( هدف هاست ) می باشد. در ادامه به مواردی که بیشتر سمت کاربران تازه کار جذابیت دارد می پردازیم.

9 – کنترل پنل سی پنل به جای دایرکت ادمین :

اگر شما از کاربران جدید باشید و تازه وارد این حوزه شده اید ممکن است با رابطه کاربری دایرکت ادمین زیاد ارتباط برقرار نکنید و از آن راضی نباشید، برخلاف خیلی از شرکت های دیگر هدف هاست از هاست سی پنل استفاده میکنند که محبوب ترین و قشنگ ترین کنترل پنل لینوکسی می باشد و قطعا حس خوبی برای شما در هنگام کار ایجاد می کند.

10 – انتقال و بکاپ گیری رایگان وب سایت های وردپرسی

اگر در حال حاضر از یک هاست دیگر استفاده می کنید و تصمیم به تغییر به هاست وردپرس دارید و نگران انتقال اطلاعات و قطعی وب سایت در حین انتقال اطلاعات هستید، پشتیبان های هدف هاست هیچ جای نگرانی برای شما باقی نخواهند گذاشت. در واقع پس از خرید هاست وردپرس، اطلاعات ورود به هاست قبلی خود را برای پشتیبانان فنی هدف هاست ارسال نمایید و از انتقال سریع اطلاعات وب سایتتان به هاست جدید لذت ببرید، پشتیبانان بخش فنی هدف هاست تمام اطلاعات سایت شما را در سریع ترین زمان ممکن و به صورت کاملا رایگان از هاست فعلی به هاست وردپرس جدید منتقل می کنند.

همچنین هاست های وردپرسی به دلیل حساس بودن آنها به صورت روزانه و هفته ای بکاپ گیری می شوند.

10 + 1 – تیم پشتیبانی اختصاصی و متعهد به صورت 24 ساعته

این یک ویژگی خوب هست که همیشه یک نفر باشه تا به سوالات و مشکلات فنی شما پاسخ بدهد و در صورتی که سایت شما با مشکل مواجه شد بتواند در سریعترین زمان ممکن مشکل را حل کند، با اینکه ما در تلاش هستیم که این گونه مشکلات را به حداقل برسانیم اما گاهی ممکن است کاربران نیاز به مشاوره و پشتیبانی در ساعات غیر اداری داشته باشند پاسخگویی به مشتریان هاست وردپرس دارای بالاترین درجه اولویت در سامانه پشتیبانی از مشتریان شرکت هدف نت است. همچنین تیم پشتیبانی اختصاصی از هاست وردپرس با شماره تماس اختصاصی در تمام لحظات شبانه روز و در تمام ایام سال آماده خدمات رسانی به مشترکین سرویس هاست ویژه وردپرس از طریق تلگرام و تماس هستند.

برای بررسی سرعت هاست میتوانیم با استفاده از ابزار GTmetrix سرعت و کیفیت هاست را بررسی کنیم.

در ابتدای کار، باید به این نکته توجه کرد که اگر میزبانی یک سایت در ایران باشد ممکن است به دلیل اختلاف سرعت بین شبکه ایران و سرور Gtmetrix که در کانادا مسقتر است سرعت لود سایت کمی بیشتر باشد برای بررسی بیشتر این موضوع می توانیم از ابزار Devtools کروم استفاده میکنیم.

یکی از معیارهای مهم بررسی سرعت TTFB یا Time To First Byte هست که مشخص میکند نخستین بایت برای لود شدن چه مقدار است و در این تصویر 612.16 میلی ثانیه می باشد. در تصویر سرعت بارگذاری تمام صفحه را 2.75 ثانیه ثبت شده است.

نتیجه گیری

مقاله امروز را به هاست وردپرس و ویژگی های آن اختصاص دادیم زیرا مهم‌ترین قدمی است که باید در همان ابتدای مسیر برداشته شود. اگر نتوانید اینجای کار تصمیم درستی بگیرید مطمئنا ادامه بقیه مسیر سخت می شود.

لطفا در انتخاب هاست استاندارد و سرویس‌دهنده خود عجله نکنید. جستجو کنید، از افراد آشنا و کسب و کارها بپرسید؛ حتما به نتیجه خوبی می‌رسید. حتی برخی از سرویس‌ها امکان تست یک روزه را به شما می‌دهند، در حال حاضر مجموعه هدف هاست یک هفته تست رایگان برای کاربران خاص ارائه میدهد که شما می توانید آن را دریافت کنید و تست کنید و در صورت رضایت آن را خریداری کنید. همچنین این مجموعه برای کاربرانی وب سایت ترنجی تخفیف 50 درصدی با کد تخفیف SALE50 قرار داده است که می توانید از این لینک اقدام به خرید هاست پرسرعت وردپرسی نمایید.

چنانچه راهکارهای دیگری دارید، حتما در این بخش با ما درمیان بگذارید.

نوشته بهترین شرکت میزبانی وب سایت و ثبت دامنه اولین بار در ترنجی پدیدار شد.