حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) بهتر از گلکسی اس ۱۰ خواهد بود

سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر در حال جایگزین شدن با حسگرهای خازنی است اما حتی در بهترین نمونه آن یعنی نمونه های اولتراسونیک که در گلکسی اس ۱۰ یا گلکسی نوت ۱۰ به کار رفته، هنوز راضی کننده نیست. طبق اخبار منتشر شده حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) بهتر از گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱

تکنولوژی سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای هنوز به تکامل نرسیده اما سامسونگ گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) قرار است وضعیت آن را چه در زمینه عملکرد و چه ناحیه اسکن بهبود ببخشد.

سازندگان تلفن‌های هوشمند برای اینکه بتوانند نظر مخاطبان را همواره جلب کنند، هر روز با اختراعات تازه‌ای پا به میدان می‌گذارند. در چند مدت اخیر، سنسور اثر انگشت پشت گوشی جذابیت خود را از دست داد، شاید به این دلیل که استفاده کنندگان باید گوشی خود را حتما در دست می‌گرفتند تا آن را باز کنند.

برای حل این مشکل، تولید کنندگان، سنسور اثر انگشت درون صفحه نمایش را معرفی کردند. این تکنولوژی هنوز کامل نیست و نبود یک مکان مشخص فیزیکی تعبیه شده و وجود یک ناحیه اسکن نسبتا کوچک، باعث شده که مخاطبان نتوانند گوشی خود را به راحتی باز کنند. کُند بودن این تکنولوژی در باز شدن هم یک مشکل دیگر به حساب می‌آید. طبق اخبار منتشر شده، سامسونگ قصد دارد این مشکلات را در گوشی گلکسی اس ۱۱ برطرف کرده و یک سنسور با کیفیت‌تر همراه با فضای اسکن بزرگ‌تر را برای آن به کار بگیرد.

افزایش اندازه حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱

گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

منطقه تشخیص اثر انگشت در سری گوشی‌های گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10، 36 میلی متر مربع (6 در 6) بود. طبق شایعات جدید، گلکسی اس 11 این ناحیه را به 64 میلی متر مربع (8 در 8) گسترش خواهد داد. این افزایش 2 میلی متری عمودی و افقی قطعا در تجربه مخاطبان از این سنسور تاثیر به سزایی می‌گذارد.

در حالی که از این گوشی به صورت روزانه، شایعات و اخبار جدیدی منتشر می‌شود اما هنوز اطلاعات رسمی زیادی از آن وجود ندارد. گفته می‌شود که اس 11 دارای نسخه‌های 4G و 5G بوده و از سیستم عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کند. سامسونگ در ماه مه از تولید یک نمونه زوم اپتیکال 5 برابری جدید خبر داده بود و گفته می‌شود که از آن همراه با یک دوربین 108 مگاپیکسلی در اس 11 استفاده خواهد کرد.

دوربین گلکسی اس ۱۱ با رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسل و زوم اپتیکال ۵ برابری ارایه خواهد شد

در صورت به کارگیری این سیستم زوم 5 برابری، پرچمدار سال آتی سامسونگ احتمالا با فاصله زیاد، بهتر از پرچمداران چینی خواهد بود. همچنین این زوم اپتیکال، باعث ثبت جزئیات بیشتری در تصاویر خواهد شد. در حال حاضر تمامی این اطلاعات منتشر شده در رابطه با گوشی مذکور، حدس و گمان بوده و باید از سوی شرکت سازنده به صورت رسمی تایید شوند.

نظر شما درباره گلکسی اس ۱۱ احتمالی چیست؟

نوشته حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) بهتر از گلکسی اس ۱۰ خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.