حذف رجیستری گوشی های مسافری رفتار غیر کارشناسانه است

در ترنجی خبری مبنی بر قطع ۳۰ هزار گوشی موبایل به دلیل جعل روش واردات گوشی مسافری خواندیم. رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در واکنش به قطع تعدادی از گوشی‌های مسافری گفت: قطع یا ارسال پیامک هشدار در خصوص غیرفعالسازی این گوشی‌ها کاری عجولانه و غیر کارشناسانه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حذف رجیستری گوشی های مسافری

سامانه همتا رجیستری

محمد مهدی غفوریان اظهار کرد: اخیراً به دلیل مسائل رجیستری، به تعدادی از دارندگان گوشی‌های مسافری پیامک هشدار قطع آمده و متاسفانه تلفن همراه عده‌ای از آنها هم قطع شده است.

وی در ادامه افزود: مسئولین معتقدند که گوشی‌های مذکور از مبادی رسمی وارد کشور نشده و قاچاق بوده یا متعلق به مسافر واقعی نیست و این حرکت را راه حلی برای شکست و ضرر قاچاقچیان می‌دانند اما حقیقت آن است که در حال حاضر مردم و مصرف کننده نهایی متضرر شده‌اند.

غفوریان افزود: برای حل این مشکل باید در قدم اول نسبت به وصل مجدد گوشی‌های قطع شده اقدام کنیم و سپس به کسانی که پیامک هشدار قطع ارسال شده اطمینان داده شود که برای تلفن همراه آن مشکلی ایجاد نمی‌شود، البته راهکار مسئولین برای مردم در این خصوص این است که از فردی که گوشی را خریده یا گرفته شکایت کنند.

رئیس کمیته تخصصی تلفن کشور راهکار مسئولین را موثر ندانست و افزود: این گوشی‌ها چون مسافری هستند اکثرا در دست خود افراد و یا اقوام آنها است که امکان شکایت از آنها وجود ندارد؛ البته ممکن است برخی آژانس‌های مسافری خودسرانه و بدون اطلاع مسافر امتیاز وارد کردن گوشی مسافری را به افرادی فروخته باشند که باید با این آژانس‌ها برخورد شود.

غفوریان قطع تلفن همراه را کاری عجولانه اعلام کرد و افزود: این عملکردی عجولانه و شتابزده بوده است و کار کارشناسی در ورای آن نیست و باید فکر بیشتری روی آن می‌شد.

وی در پایان گفت: این کار توسط سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی انجام شده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این رفتار غیر کارشناسانه بود؟

نوشته حذف رجیستری گوشی های مسافری رفتار غیر کارشناسانه است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.