تشخیص تصادف گوگل پیکسل ۴ قابلیت جالبی خواهد بود
1 min read

تشخیص تصادف گوگل پیکسل ۴ قابلیت جالبی خواهد بود

طبق اطلاعاتی که از Xda دولوپر منتشر شده، گوگل به صورت تصادفی یک اپ گوشی پیکسل را با نام Personal Safety (امنیت شخصی) در لیست گوگل پلی‌استور قرار داد. البته، هم‌اکنون این اپلیکیشن از پلی‌استور حذف شده است، اما اسکرین‌شات‌هایی از این اپ تهیه شد که نشان می‌دهند این برنامه به منظور تامین امنیت و تماس با مخاطبان اضطراری در صورت وقوع یک حادثه توسعه داده شده است. از جمله آن ها می توان گفت که تشخیص تصادف گوگل پیکسل ۴ قابلیت جالبی خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تشخیص تصادف گوگل پیکسل ۴

تشخیص تصادف گوگل پیکسل ۴

پس از نصب این نرم‌افزار، اسمارتفون‌های گوگل پیکسل در آمریکا قادر خواهند بود تا در صورت بروز تصادف و تشخیص آن‌ها به صورت خودکار با سرویس امدادی ۹۱۱ این کشور تماس برقرار کنند. برای تشخیص تصادف از سنسور شتاب‌سنج و میکروفون گوشی استفاده می‌شود.

پس از تشخیص تصادف توسط تلفن، پیکسل ۴ فرد از طریق ویبره و صدای بلند، به این حادثه واکنش نشان می‌دهد. در مرحله بعد، تلفن از کاربر سوال می‌کند که آیا حال او مساعد است یا خیر. در صورت عدم دریافت پاسخ از طرف کاربر، تلفن شخص به صورت خودکار با سرویس ۹۱۱ تماس می‌گیرد. در این تماس، اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی فرد حادثه‌دیده در اختیار سرویس‌های امدادی قرار می‌گیرد تا آن‌ها به سرعت به محل حادثه برسند.

احتمال می‌دهیم که اپلیکیشن Personal Safety گوگل در رویداد Made by Google رونمایی شود. این رویداد در تاریخ ۲۳ مهر برگزار خواهد شد. هم‌چنین، انتظار داریم که در این مراسم از اسمارتفون‌های خانواده پیکسل 4 نیز رونمایی شود. هنوز مشخص نیست که این نرم‌افزار فقط در اختیار تلفن‌های پیکسل ۴ خواهد بود یا از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری به گوشی‌های قدیمی پیکسل نیز راه پیدا می‌کند. باتوجه به این موضوع که اپلیکیشن فوق در گوگل پلی‌استور مشاهده شده است، گمان می‌کنیم که این اپ در اختیار تلفن‌های قدیمی پیکسل نیز قرار می‌گیرد.

نظر شما چیست؟ به هر حال موبایل وسیله ای است که همیشه همراه ماست و شاید بهترین دستیار ما برای جلوگیری از، از دست دادن جان‌مان باشد!

نوشته تشخیص تصادف گوگل پیکسل ۴ قابلیت جالبی خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.