تولید انبوه پژو ۳۰۱ ایران خودرو از شهریور ۹۹
1 min read

تولید انبوه پژو ۳۰۱ ایران خودرو از شهریور ۹۹

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو گفت خودرو پژو ۳۰۱ بعد از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهای شهریور سال اینده به تولید انبوه می‌رسد. در ادامه آن با ترنجی همراه باشید تا درباره تولید انبوه پژو ۳۰۱ داخلی صحبت کنیم.

تولید انبوه پژو ۳۰۱ داخلی

پژو ۳۰۱

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو گفت: با شرکت پژو حدود ۴۵ درصد ساخت خودرو ۳۰۱ را آغاز کرده بودیم که بعد از بد عهدی پژو، ۵۰ درصد از قطعات اصلی برای ساخت خودرو ۳۰۱ که شامل قطعات سیستم کنترل خودرو، سیستم الکترونیک، قطعات شاسی، ترمز، فرمان برقی و… را در اختیار نداشتیم. بلافاصله با سازنده‌ها صحبت کردیم و طراحی ۵۰ درصد قطعات شروع شد.

وی با بیان اینکه خط تولید آماده و توان تولید ساعتی ۱۶ خودرو را داریم گفت: آزمایش خودرو ۳۰۱ با قطعات پژو قبلا صورت گرفته بود، اما به دلیل اینکه هدف ما ساخت و طراحی خودرو است و به‌دنبال خودکفایی ساخت خودرو داخلی هستیم، براساس برنامه بعد از آزمایش‌های نهایی با قطعات داخلی، انتهای شهریور سال آینده خودرو ۳۰۱ به تولید انبوه می‌رسد.

معاون طراحی و توسعه محصول جدید ایران خودرو افزود:

۸۰ درصد قطعات موتور ۳۰۱ ساخت داخل است و برای این خودرو دو نوع موتور در نظر گرفته ایم و باید امسال مراحل تست را بگذرانیم.

همه چیز درباره پژو ۳۰۱ تولید داخل از قیمت تا مشخصات فنی

وی بیان کرد: ۳۰۰ قطعه ساز داخلی در ساخت این خودرو کمک می‌کنند و علاوه ساخت قطعه برخی قطعه سازان کار طراحی هم انجام می‌دهندو برخی در ساخت و تعدادی هم در طراحی به ما کمک می‌کنند.

پیر محمدی با اشاره به اینکه در بورد الکترونیک مشکل داریم گفت: ضعف ما در الکترونیک است صنایع الکترونیک کمک کنند تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم به طور مثال در فرمان برقی بیش از ۶۵ درصد به خودکفایی رسیدیم.

وی درباره قیمت خودرو ۳۰۱ گفت: قیت خودرو برگرفته از عوامل نهاده‌های تولید است، اما سعی می‌کنیم کمتر از قیمتی باشد که شرکت پژو عرضه می‌کند.

نوشته تولید انبوه پژو ۳۰۱ ایران خودرو از شهریور ۹۹ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.