نتفلیکس می گوید نماوا از ما دزدی می کند
1 min read

نتفلیکس می گوید نماوا از ما دزدی می کند

دیروز بود که در ترنجی درباره بسته شدن سایت های دانلود فیلم ایرانی خواندیم. برخی می گفتند که این به دلیل VOD های ایرانی مانند نماوا است. حالا جالب است که نتفلیکس به نماوا واکنش نشان داده است. نتفلیکس می گوید نماوا از ما دزدی می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دزدی نماوا از نتفلیکس

نماوا

کاربران فضای مجازی که بابت بسته شدن سایت های دانلود فیلم در ایران خشمگین شده اند، نوک پیکان انتقادات خود را به سوی شرکت های VOD در ایران نشانه رفته اند و به نشانه مخالفت با فعالیت آنها در فضای کنونی، به صفحه اجتماعی نتفلیکس (مشهورترین شرکت VOD در جهان) رفته و در بخش کامنت پست های این شرکت، به انگلیسی این پیام را درج کرده اند «نماوا در حال دزدی از شماست! »

میزان تعداد بالای این کامنت ها در نهایت سبب شد تا نتفیکس در صفحه اجتماعی اش به این پیامها پاسخ دهد و با انتشار پستی کنایه آمیز از «مرد مورچه ای» ، پیام کاربران را تکرار نماید! این پیام حاوی تصویر قهرمان فیلم « مرد مورچه ای » است که در اصل یک شخصیت دزد محسوب می شود. نتفلیکس در عنوان این تصویر نیز با کنایه، به جای کلمه ” مورچه ” از عنوان ” عمه ” استفاده کرده که معنی « مرد عمه ای » را تداعی می کند و بیانگر نقض قانون کپی رایت در ایران می باشد!

علی رغم اعتراض کاربران فضای مجازی به شرکت های VOD ایرانی که آنها را مسبب اتفاقات روزهای گذشته می دانند، این شرکت ها اعلام کرده اند که هیچ نقشی در بسته شدن سایت های دانلود فیلم ندارند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این روش کسب درآمد سرویس های VOD ایرانی صحیح است؟

نوشته نتفلیکس می گوید نماوا از ما دزدی می کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.