فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ با نام ام وی ام ۳۱۵ پلاس را ببینید

تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی نشان می دهد که «مدیران خودرو» برنامه دارد تا نسخه فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ را به بازار عرضه نماید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ با نام ام وی ام ۳۱۵ پلاس را ببینید.

ام وی ام ۳۱۵ پلاس

ام وی ام ۳۱۵ پلاس

بر اساس اطلاعات موجود این هاچ بک چینی با نام «ام وی ام ۳۱۵ پلاس» به بازار کشور می آید و احتمالا در ماه های آتی به صورت رسمی رونمایی می شود. آن طور که می شود از تصاویر فهمید، چری تغییری در پلتفرم هاچ بک معروف ام وی ام نداده و تنها فیس لیفت بیرونی و کابین را برای آن در نظر گرفته است. تغییرات اعمال شده در ام وی ام ۳۱۵ پلاس بیشتر تمایز را در بخش جلو خودرو و کابین نسبت به نمونه قبلی جلوه می دهد.

هنوز مشخص نیست که چه تغییرات فنی برای ام وی ام ۳۱۵ جدید در نظر گرفته شده است. اما سال گذشته برخی مدیران مدیران خودرو می گفتند که برنامه دارند تا ۳۱۵ را با جعبه دنده اتوماتیک به بازار عرضه کند و سامانه فنی مشابه به X22 را بر روی این هاچ بک شهری نصب نمایند. ولی فعلا تصویر موجود از نمونه اولیه این خودرو نشان می دهد که همچنان ۳۱۵ با جعبه دنده دستی تولید خواهد شد و شاید نمونه اتوماتیک در کنار نسخه دستی به فروش برسد.

همان طور که اشاره شد، تغییرات بیرونی بیشتر در بخش جلو خودرو دیده می شود و سپر و چراغ جدید روی آن، سبکی نوین را به ام وی ام ۳۱۵ پلاس داده است. به احتمال زیاد مه شکن جلو از ام وی ام ۳۱۵ حذف شده و به جای آن چراغ روشنایی روز در این هاچ بک نصب گردیده است.

بیشترین تغییر ایجاد شده در فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ را می توان در بخش کابین یافت. نصب داشبورد جدید و مشابه به X22 باعث شده تا داخل این خودرو سبکی جدید را نسبت به گذشته داشته باشد. این سومین طرح کابین است که در چند سال گذشته برای ام وی ام ۳۱۵ در نظر گرفته شده است. بر روی این داشبورد سیستم تهویه مانند نمونه قبلی در نظر گرفته شده و سامانه مکانیکی در آن دیده می شود و به عبارت ساده در این بخش، چری و ام وی ام ارتقایی را برای ۳۱۵ پلاس در نظر نگرفته اند.

قربیلک فرمان ام وی ام ۳۱۵ پلاس همان قربیلک فرمان ایکس ۲۲ است

ام وی ام ۳۱۵ پلاس

ام وی ام ۳۱۵ پلاس

غربیلک فرمان ام وی ام ۳۱۵ پلاس نسبت به نمونه قبلی تغییر کرده و دقیقا فرمان ام وی ام X22 بر روی آن نصب شده است. لذا می توان احتمال داد که امکان فعال سازی و یا نصب کروز کنترل به صورت رسمی بر روی این هاچ بک وجود داشته باشد. در تصویر موجود از کابین این خودرو، نمایشگر و یا سیستم صوتی پیشرفته ای دیده نمی شود و برای همین، بسیاری فکر می کنند که مدیران خودرو، ۳۱۵ پلاس را با سیستم صوتی موجود در تصویر عرضه می کند.

اما با توجه به اینکه تصویر از نمونه آزمایشی این خودرو تهیه شده، نمی توان نتیجه گیری قطعی را اعلام کرد. ولی مدت ها است که این شرکت، ام وی ام ۳۱۵ را با نمایشگر لمسی عرضه می کند و با توجه به نصب داشبورد X22 بر روی ام وی ام ۳۱۵ پلاس، می توان گفت که به احتمال زیاد این خودروی جدید با نمایشگر لمسی و دوربین دنده عقب به تولید انبوه خواهد رسید.
در نهایت می توان پیش بینی کرد که در هفته های آینده، مدیران خودرو ام وی ام ۳۱۵ پلاس را با ویژگی های زیر رونمایی و معرفی کند:

مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس

  1. پیشرانه ۱٫۵ لیتری DOHC با قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر
  2. جعبه دنده ۵ سرعته دستی ( احتمال نصب جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استپ گیت هم وجود دارد)
  3. دیفرانسیل جلو
  4. فرمان هیدرولیک
  5. دو کیسه هوا
  6. ترمز دیسکی جلو و کاسه ای عقب با ABS و EBD
  7. باک ۵۰ لیتری
  8. رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی
  9. کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
  10. کروز کنترل سفارشی
  11. شیشه ها و آینه های برقی
  12. نمایشگر لمسی با حافظه
  13. بلوتوث
  14. ۴ باند و ۲ تیوتر
  15. دوربین و سنسور عقب
  16. چراغ روشنایی روز
  17. کامپیوتر سفر
  18. سیستم تهویه دستی مکانیکی
  19. باربند تزیینی

قیمت ام وی ام ۳۱۵ پلاس

ام وی ام ۳۱۵ پلاس در چه بازه ای قیمت گذاری می شود؟

شرکت مدیران خودرو در میان تمام خودروسازان کشور به این معروف است که همیشه بالاترین قیمت یک کلاس تجاری را برای محصولاتش در نظر می گیرد. در حال حاضر آخرین قیمت گذاری انجام شده برای ام وی ام ۳۱۵ فعلی بهای ۱۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نشان می دهد. برای همین می توان پیش بینی کرد که قطعا این شرکت، ۳۱۵ پلاس دنده ای را با قیمتی فراتر از ۱۵۰ میلیون تومان به بازار معرفی می کند.

در صورتی که بخواهد نمونه اتوماتیکش را به خط تولید بیاورد، احتمالا اختلاف ۳۰ میلیون تومانی را با نمونه دنده ای در نظر می گیرد. زیرا در حال حاضر اختلاف قیمت نسخه های مختلف ام وی ام X22 دنده ای و اتوماتیک در شرکت مدیران خودرو، نزدیک به ۳۵ میلیون تومان است و با توجه به وجود الگوهای یکسان میان ۳۱۵ پلاس و این هاچ بک کراس قطعا در بحث عرضه و قیمت گذاری هم اصول مشابهی میان آن ها دیده خواهد شد.

پژو ۲۰۷ پانورامیک یا ام وی ام ۳۱۵ پلاس

پس اگر قرار باشد که ام وی ام ۳۱۵ پلاس دنده ای و اتوماتیک با قیمتی در بازه ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان به بازار بیاید، می بینیم که اختلاف قیمت فاحشی را با اصلی ترین رقیب خود، یعنی پژو ۲۰۷i، خواهد داشت. حضور پژو ۲۰۷i دنده ای و اتوماتیک با سقف شیشه ای و بدون ترمز دیسکی از سال آینده، می تواند رقابت تازه ای را با رقیب چینی اش در مدیران خودرو شروع کند که اتفاقا ام وی ام ۳۱۵ هم قرار است تا با نمونه پلاس به بازار ایران بیاید.

به نظر شما با توجه به احتمال های موجود، موفقیت پژو ۲۰۷i پانورامیک بیشتر خواهد بود یا ام وی ام ۳۱۵ پلاس؟

نوشته فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ با نام ام وی ام ۳۱۵ پلاس را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.