آیفون اس ای ۲ (iPhone SE 2) با چیپست اپل A13 سال آینده ارایه خواهد شد؟

کارشناسان همچنان معتقدند که آیفون اس ای ۲ (iPhone SE 2) در عرضه می شود و به لحاظ ظاهری، شباهت بسیاری به گوشی آیفون ۸ دارد. البته با توجه به راهبرد اپل و نام گذاری های جدیدش این احتمال به نظر من کم است ولی شاید آن ها بخواند برای سال ۲۰۲۰ حتی یک آیفون ارزان تر از آیفون ۷۰۰ دلاری داشته باشند. آنگاه یک آیفون در بدنه آیفون ۸ می تواند گزینه خوبی برای این هدف باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا آیفون اس ای ۲ (iPhone SE 2) با چیپست اپل A13 سال آینده ارایه خواهد شد؟

آیفون اس ای ۲

شایعات حاکی از آن هستند که شرکت اپل در حال آماده سازی نسخه کوچکتر و البته ارزان تر گوشی آیفون 11 است. یکی از منتقدین مشهور اپل یعنی مینگ چی کو، پیش بینی کرده که این محصول جدید، در اوایل سال ۲۰۲۰ و تحت عنوان آیفون SE2 به بازار می آید. وی همچنین خاطر نشان کرده که گوشی جدید اپل درست مانند آیفون 11، از تراشه A13 و رم 3 گیگابایتی LPSSR4X بهره می برد.

آیفون SE2 به لحاظ ظاهری شباهت بسیاری با آیفون ۸ دارد. به عنوان مثال هر دوی آن ها دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی هستند. حال آنکه آیفون 11 از نمایشگر 6.1 اینچی استفاده می کند. ناگفته نماند که گوشی آیفون SE نیز عمدتا از مشخصات فنی آیفون 6S بهره می برد، اما اندازه و قیمت آن به مراتب کمتر است.

بدیهی است که گوشی آیفون اس ای ۲ (iPhone SE 2) نسبت به آیفون ۱۱ با قیمت کمتری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد؛ به طوری که قیمت در نظر گرفته شده برای آن حدودا 50 دلار کمتر از آیفون 8 است. این محصول به کلید Home مجهز شده و کیفیت دوربین آن احتمالا پایین تر از سری آیفون ۱۱ خواهد بود.

طبق گفته های کو، آنچه که آیفون SE2 را به یک گوشی پر طرفدار تبدیل می کند، قدرت پردازش بالا، رم 3 گیگابایتی LPDDR4X و قیمت پایین آن است. وی پیش بینی کرده که در سال 2020 بیش از 30 الی 40 میلیون گوشی SE2 به بازار عرضه خواهد شد.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل در مارس 2016 از آیفون SE رونمایی کرد. بنابراین احتمال می رود که گوشی آیفون SE2 نیز در سه ماهه اول سال 2020 معرفی شود. جالب آنکه پیش بینی سایر منتقدین اپل نیز بسیار نزدیک به گفته های مینگ چی کو است.

نظر شما چیست؟ منتظر چنین آیفونی هستید؟

نوشته آیفون اس ای ۲ (iPhone SE 2) با چیپست اپل A13 سال آینده ارایه خواهد شد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.