قیمت جایگزین پراید چقدر خواهد بود؟

درباره جایگزین پراید هنوز اتفاق نظری وجود ندارد اما موضوعی که مشخص است این جایگزین طبق تجربه نباید هم قیمت پراید باشد و احتمالا حتی گران تر هم خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم قیمت جایگزین پراید چقدر خواهد بود؟

قیمت جایگزین پراید

پراید خود در اوایل دهه هشتاد، به نوعی جایگزین پیکان در بازار ایران محسوب شد، از پس خداحافظی پراید با خط تولید، این پراید بود که با افزایش تولید، عملا جایگزین این خودرو در بازار ایران شد.

پراید که حالا نزدیک به سه دهه است در ایران تولید می شود و عنوان پرتیراژترین خودروی تولیدی را از آن خود کرده است، از پس افزایش شدید قیمت خودرو با رشد قیمتی بالایی مواجه شد. این خودرو که حتی تا نزدیکی 60 میلیون تومان پیروی کرده بود، حالا به قیمتی در محدوده 45 تا 46 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. قیمت تحویل خودروی این کارخانه برای پراید 111 اندکی بالاتر از 39 میلیون تومان است.

هر چند پیش از این گمانه‌هایی در خصوص جایگزین پراید در خط تولید مطرح شده بود اما شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد محصولات جدید این گروه خودروسازی از چند پلت‌فرم متفاوت تولید خواهد شد که پلت‌فرم گروه خانواده پراید در آن قرار ندارد. پراید در حال حاضر ارزان‌ترین خودرو در بازار ایران است و بررسی‌ها نشان می‌دهد جایگزین این خودرو نیز باید رنجی در این حدود داشته باشد اما دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص قیمت پیشنهادی پراید گفته است:

سال 99 خودرو جایگزین پراید وارد بازار می‌شود. قدر مسلم قیمت خودرو جایگزین گران‌تر از خود پراید است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در پاسخ به این پرسش که آیا خودروسازان برنامه‌ای برای جایگزینی خودرو پراید دارند؟ به تجارت‌نیوز گفت: یکی از گروه‎های خودروسازی برنامه‌ای برای جایگزینی خودرو پراید دارد؛ مسلما در حال حاضر نمی‌توان قیمت پراید را پس از توقف خط تولید پیش‌بینی کرد. آنچه که مشخص است جایگزین خودرو پراید به زودی معرفی و روانه بازار می‌شود.

احمد نعمت بخش گفت: خودروسازان پلتفرم‌های مختلفی را طراحی کرده‌اند و فعلا نیز این خودرو در حال تولید است.

او با اشاره به داخلی‌سازی این خودرو جدید گفت:

قطعا این خودرو 100 درصد داخلی‌سازی نیست. ممکن است برخی از قطعات مثل بلبرینگ خودرو را از سایر کشورهای وارد کرده باشند اما آنچه که پیداست 90 درصد این خودرو ساخت داخل است.پراید اوایل دهه هفتاد وارد ایران شد و حالا در پایان دهه هفتاد در حال خروج از خط تولید ایران است.

بر اساس این گزارش خروج پراید را می توان دومین اتفاق مهم در عرصه خودروسازی ایران دانست. بسیاری از کارشناسان معتقدند هر چند صنعت خودروسازی ایران در برخی دوره ها حساسیت بالایی برا تولید را در دستور کار قرار داده اما برنامه خروج در زمان مناسب را تدوین نکرده است از این رو ضرورت دارد صنعت خودروی ایران دوره تولیدی هر خودرو را نیز مد نظر قرار دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که پراید جایگزین مناسبی خواهد داشت؟

نوشته قیمت جایگزین پراید چقدر خواهد بود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.