حق اختراع سامسونگ برای یک ابزار جانبی با نمایشگر هولوگرافیک

ایده های جذابی زیادی برای نزدیک ترین دستگاه ها به ما، یعنی موبایل ها وجود دارد. یکی از این ایده های جذاب را می توان در حق اختراع جدید سامسونگ دید. حق اختراع سامسونگ برای یک ابزار جانبی با نمایشگر هولوگرافیک می تواند جذاب و در عین حال شاید کم کاربرد باشد، شاید هم پرکاربرد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حق اختراع سامسونگ برای یک ابزار جانبی با نمایشگر هولوگرافیک

حق اختراع سامسونگ برای یک ابزار جانبی با نمایشگر هولوگرافیک

بنابر اطلاعات منتشر شده توسط یک منبع مورد اعتماد، سامسونگ در حال توسعه یک داک نگهدارنده گوشی هوشمند است که می‌تواند برای همیشه تعامل شما با نوتیفیکشن‌ها، اعلان‌ها و یا هر گونه برخورد با یک گوشی هوشمند را تغییر دهد.

بر اساس این خبر سامسونگ به تازگی موفق به ثبت نهایی طرحی در سازمان مالکیت‌های فکری و نمادهای تجاری ایالات متحده شده که می‌تواند هولوگرام‌های سه بعدی را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد.

در این طرح سامسونگ تصمیم گرفته تا داک کیبوردی را طراحی کند که بتوانیم گوشی هوشمند خود را داخل آن قرار داده و پس از آن علاوه بر نحوه نمایش محتوا که تغییر شگرفی به خود دیده و باعث نمایش اطلاعات، تصاویر، نرم‌افزارها روی فضا می‌شود، بتوان با تکان دادن دست به سمت دکمه‌های مجازی موجود در فضا، با گوشی نیز تعامل کرد.

سامسونگ چندین طرح از این ایده را نیز در هنگام ثبت پتنت به نمایش گذاشته که نشان می‌دهد این فناوری چطور کار خواهد کرد. این تصاویر را در ادامه مشاهده می‌کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید می‌توان با استفاده از قدرت دوربین جلو و احساس حرکت دست در جلوی دستگاه فرامین وارده را بررسی و متناسب با آن ابعاد، محتوا و سایر خصوصیات فضای هولوگرافیک ایجاد شده را دستخوش تغییرات کرد.

حق اختراع سامسونگ برای یک ابزار جانبی با نمایشگر هولوگرافیک

حق اختراع سامسونگ برای یک ابزار جانبی با نمایشگر هولوگرافیک

به صورت کلی این فناوری به سه جزء اصلی نیاز دارد. جزء اول یک نمایشگر خمیده یا همان edge است. جزء دوم یک تقسیم کننده پرتوهای تابانده شده و جزء سوم نیز یک بخش پس‌بازتابگر است که مجموعه هر سه این بخش‌ها با هم تشکیل دهنده دستگاه تولید تصاویر هولوگرافیک سه بعدی خواهد بود.

اما این ابزار جانبی چطور کار می کنید؟

همانطور که احتمالا باید تا به حال حدس زده باشید برای بخش edge display می‌توان از گوشی هوشمند با نمایشگر لبه خمیده مانند Galaxy S6 edge و امثال آن استفاده کرد. تقسیم کننده پرتو چیزی جز یک آینه سنتی نیست و در نهایت پس‌بازتابگر نیز شبیه به بازتاب‌دهنده معمولی است که مطمئناً نمونه‌های آن را در دوچرخه و موتورسیکلت‌ها دیده‌اید.

هر سه این اجزاء روی یک گوشی دستگاه جای گذاشته خواهند شد تا بتوانند اطلاعات مد نظر کاربر را از یک سمت روی دستگاه و فضای هولگرافیک بالای آن ایجاد کنند. بدین منظور کاربران باید دستگاه خود را روی استند ویژه آن قرار دهند و آن گاه است که با روش کردن دستگاه، می‌توان تماس‌های ورودی، اعلان‌ها، نمایش فیلم و سایر امور دیگر را در گوشی هوشمند خود داشته باشیم.

علاوه بر این ایده بسیار جذاب و مسلماً کاربردی خواهد بود که بعید نیست در ادامه آن را روی گوشی هوشمند خود پیاده کرده و مولد تصاویر هولوگرافیک را به داخل گوشی منتقل کند.

فراموش نکنید که این طرح در حال حاضر در پایگاه مالکیت معنوی و برندها به ثبت رسیده و اگر تصمیم سامسونگ قطعی باشد تا رسیدن به مجوزهای لازم برای تولید گوشی آن داشته باشد حداقل باید چندین سال برای ورود آن به بازار اقدام کنیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید روزی برای خرید لوازم جانبی این چنینی وسوسه شوید؟

نوشته حق اختراع سامسونگ برای یک ابزار جانبی با نمایشگر هولوگرافیک اولین بار در ترنجی پدیدار شد.