توقف تولید سمند و تیبا هم در دست بررسی است؟

پس از موضوع توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ شایعاتی منتشر شده که به دو خودرو نسبتا پرطرفدار دیگر اشاره دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا توقف تولید سمند و تیبا هم در دست بررسی است؟

توقف تولید سمند و تیبا

توقف تولید سمند و تیبا

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: سمند و تیبا در رده کیفی مناسبی قرار دارند. وضعیت تولید این مدل خودروها با چالش خاصی رو به رو نیست و خط تولید این خودروها تا پایان سال متوقف نخواهد شد.

شهریور ماه امسال رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ششمین روز از هفته دولت در جمع رسانه‌ها قرار گرفت و از توقف خط تولید پراید و پژو 405 خبر داد و گفت که «پراید و پژو 405 باید با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم از خط تولید خارج و خودرو‌های جدید و با کیفیت جایگزین آن‌ها شود.»

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تولید کدام خودروها تا پایان سال متوقف خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: پراید و پژو 405 جز خودروهایی هستند که بیش از 30 سال از عمر تولیدشان گذشته است. معمولا در جوامع توسعه یافته صنعتی یک خودرو بیش از 10 سال تولید نمی‌شود و از خط تولید نیز متوقف می‌شود.

محمدرضا نجفی‌منش در ادامه افزود: ما هم باید همپای جوامع توسعه یافته قدم برداریم و تولید خودروهایی همچون پراید و پژو 405 را متوقف کنیم. در این شرایط خودروهایی همچون پژو 301، تیبا و کوئیک خودروهای جدیدی هستند که ممکن است جایگزین 405 و پراید شوند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است خط تولید سمند و تیبا در آینده نزدیک متوقف شود؟ اظهار کرد: سمند و تیبا در رده کیفی مناسبی قرار دارند. وضعیت تولید این مدل خودروها با چالش خاصی رو به رو نیست و خط تولید این خودروها تا پایان سال متوقف نخواهد شد.

نوشته توقف تولید سمند و تیبا هم در دست بررسی است؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.