مودم 5G اختصاصی اپل در آیفون ۲۰۲۲ ارایه خواهد شد؟
1 min read

مودم 5G اختصاصی اپل در آیفون ۲۰۲۲ ارایه خواهد شد؟

مدتهاست می دانیم که اپل در حال توسعه مودم 5G است و حالا گزارشی جدید به استفاده از این مودم در آیفون های ۲۰۲۲ اشاره می کند. اگر فکر می کنید که سال ۲۰۲۲ خیلی دیر است باید بگویم که کارشناسان معتقدند فراگیر شدن شبکه 5G تا سال ۲۰۲۵ به طول خواهد انجامید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا مودم 5G اختصاصی اپل در آیفون ۲۰۲۲ ارایه خواهد شد؟

مودم 5G اختصاصی اپل

مودم 5G اختصاصی اپل

اوایل سال جاری میلادی شرکت اپل بخش مودم اینتل را خریداری کرد. این خرید در راستای تولید یکی دیگر از سخت افزارهای موردنیاز اپل صورت گرفت. این شرکت به دنبال تولید مودم 5G انحصاری خود است تا دیگر برای این قطعه نیازمند تولیدکننده دیگری نباشد. اپل هنوز در اول راه قرار دارد و مودم 5G آن تا قبل از سال 2022 درون گوشی های هوشمند آن مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

شرکت کوالکام وظیفه تامین مودم های موردنیاز اپل را بر عهده دارد. سال آینده آیفون های اپل به مودم 5G مجهز می شوند. کوالکام و اپل در سال های گذشته با یکدیگر مشکل حقوقی داشتند؛ با این حال توانستند به توافق برسند و کوالکام بار دیگر وظیفه تامین قطعات موردنیاز محصولات اپل را بر عهده گرفت. با وجود این توافق، اطلاعات جدید به حضور مودم 5G اپل در آیفون 2022 اشاره می کند.

اپل پس از تولید مودم 5G باید آن را مورد بررسی های گوناگون قرار دهید تا از عملکرد آن مطمئن شود. با توجه به این موضوع، سال 2022 برای استفاده از آن ها می تواند مناسب باشد. اپل به دنبال ادغام مودم 5G در چیپست خود است تا مصرف انرژی آن را کاهش دهد. با وجود این هدف، گزارش Fast Company به تولید مجزا مودم 5G و چیپست در سال 2022 اشاره می کند، البته این دو قطعه در سال 2023 ادغام می شوند.

سامسونگ در ماه اوت سال جاری میلادی از چیپست اگزینوس ۹۸۰ رونمایی کرد که دارای مودم 5G ادغام شده است. چیپست کایرین 990 هواوی نیز دارای ویژگی مشابه است. این پردازنده قدرت گوشی های هواوی میت 30 5G و میت 30 پرو 5G را تامین می کند و عملکرد بالایی از خود نشان می دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل می تواند مانند چیپست های خاص سری A خود، مودم 5G موفق هم تولید کند؟

نوشته مودم 5G اختصاصی اپل در آیفون ۲۰۲۲ ارایه خواهد شد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.