3 فاکتور اصلی که بر قیمت طراحی سایت تاثیرگذارند

در زمانی قرار داریم که برای انجام هر کار چندین و چند راه حل وجود دارد. طراحی سایت هم یکی از همین کارهاست که اکنون با استفاده از ابزارهای مختلف، دیگر کاری پیچیده و عجیب نیست. طراحی سایت دیگر یک کار پیچیده و عجیب نیست. امروزه هرکسی می تواند با کمک سیستم های مدیریت محتوا و قالب های آماده در کمترین زمان و با کمترین هزینه سایت خود را تهیه کند.

اما در حال حاضر دیگر فقط داشتن یک سایت برای موفقیت یک کسب و کار در فضای آنلاین کافی نیست، بلکه این سایت باید فاکتورهای مورد نیاز برای پیشرفت در فضای آنلاین را داشته باشد، اما معمولا این فاکتورها را نمی توان در سایت هایی که با قالب آماده تهیه شده اند پیدا کرد.

فاکتورهای موفقیت در قیمت طراحی سایت هم تاثیرگذارند

موفقیت هزینه دارد! برای اینکه مخاطب خود را به وجد بیاورید نیاز به یک سایت شگفت انگیز دارید و یک سایت از قبل طراحی شده نمی تواند مخاطبین شما را به وجد بیاورد. استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و قالب های آماده با مشکلات مختلفی همراه است که باعث می شود کسب و کار اینترنتی شما همیشه در مقابل رقبا چند پله پایین تر قرار بگیرد.

بدیهی است که ورود کاربران به سایت و ایجاد یک تجربه خوب در ذهن آن ها مهمترین هدف یک کسب و کار اینترنتی است. اینجاست که سئو سایت به عنوان یکی از مهمترین کانال های جذب مشتری و طراحی مناسب یک وبسایت برای ایجاد یک تجربه خوب خودی نشان می دهند.

در ادامه توضیح می دهیم که چطور استفاده از قالب های آماده باعث به وجود آمدن مشکلات مختلف می شود.

طراحی زیبا با سرعت بالا

اولین مسئله در بحث زیبایی سایت اختصاصی بودن طراحی آن است. تصور کنید که همه انسان ها به شکل یک انسان زیبا بودند، این تصور در ابتدا ممکن است به نظر شما جذاب باشد، اما مطمئنا آنچه که باعث جذابیت چهره انسان ها می شود تفاوت ها و منحصر به فرد بودن چهره هر شخص است. در مورد طراحی سایت هم چنین مسئله ای صادق است. اگر همه وبسایت ها قرار باشد از یک قالب آماده استفاده کنند، صفحات وب خسته کننده به نظر می رسند.

در واقع طراحی سایت یک کسب و کار شناسنامه و نشان دهنده هویت آن است.

از طرف دیگر اگر قرار باشد با استفاده از پلاگین هایی که قابلیت شخصی سازی در طراحی سایت را دارند استفاده شود، معمولا این کار باعث کاهش سرعت سایت و ایجاد مشکلات مختلف در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو خواهد شد.

وبسیما

بنابراین طراحی زیبا ارتباط مستقیمی با سرعت بالای یک وبسایت دارد و یکی از دلایلی که باعث افزایش قیمت طراحی سایت می شود بحث طراحی زیبا و اختصاصی در عین داشتن سرعت بالاست.

در خصوص سرعت بالای وبسایت آمارهای جالبی وجود دارد که هر کدام به تنهایی می توانند اهمیت این موضوع را اثبات کنند. در ادامه به 3 مورد از مهمترین این آمارها اشاره می کنیم. ارزش ثانیه ها در تجربه کاربری با این آمارها بهتر مشخص می شوند.

  • 1 تا 5 ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت تا 90 درصد نرخ پرش کاربران را افزایش می دهد.
  • 52 درصد از کاربران وب معتقدند سرعت بارگذاری سایت در میزان وفاداری آن ها به یک سایت تاثیرگذار است.
  • هر یک ثانیه تاخیر در بارگذاری سایت تا 16 درصد رضایت کاربر را کاهش می دهد.

نمایش صحیح در موبایل و تبلت

نمایش صحیح در موبایل و تبلت از دو جهت اهمیت دارد: تجربه کاربری – سئو

سال 2017 سالی بود که گوگل رسما اعلام کرد قرار است معیار سنجش تمام سایت ها را به نسخه موبایل آن ها تغییر دهد.

تصمیم گوگل به این دلیل بود که بیش از 55 درصد کاربران در فضای وب از موبایل خود برای جستجو استفاده می کردند و توجه به نمایش سایت ها در موبایل و تبلت به کاربران اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده بود. بنابراین گوگل نمایش صحیح در موبایل و تبلت را به صورت رسمی به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در سئو معرفی کرد.

البته اکنون بسیاری از قالب های آماده پیش نیازهای نمایش صحیح در موبایل و تبلت را رعایت می کنند، اما براساس آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل در سال 2019 نمایش صحیح سایت در موبایل و تبلت در نظر می گیرد فراتر از این پیش نیازها هستند.

با در نظر گرفتن آمار جستجوکنندگان در موبایل و تبلت حتی اگر بخواهید از اصول سئو چشم پوشی کنید، با نادیده گرفتن نمایش صحیح سایت در موبایل و تبلت شما بیشتر از نصف مشتریان خود را نادیده گرفته اید و شانس فروش خود را تا 50 درصد کاهش داده اید.

“با به قتل رساندن تجربه کاربری در سایت خود کسب و کار خود را نابود خواهید کرد.”

وبسیما

وبسیما

رعایت استانداردها سئو تکنیکال

در نهایت به رعایت استانداردهای سئو اشاره می کنیم. دو مورد قبلی که به آن ها اشاره کردیم عمدتا در تجربه کاربری تاثیر دارند، اما تاثیر آن ها در سئو نیز غیر قابل چشم پوشی است، ولی استانداردها سئو تکنیکال از مواردی است که به طور مستقیم بر سئو سایت تاثیرگذار است.

طراحی وب سایت با رعایت اصول سئو تکنیکال مانند ساخت یک ساختمان با فونداسیون قدرتمند و مطمئن است و نادیده گرفتن آن مثل تکیه بر پای بستی ویران. اگر محتوای ارزشمندی در سایت خود داشته باشید، اما استانداردهای سئو تکنیکال در سایت شما رعایت نشده باشد چه اتفاقی می افتد؟

اتفاقی که می‌افتد این است که کاربر باید 10 ثانیه صبر کند تا محتوای خارق‌العاده شما را ببیند!

نوشته 3 فاکتور اصلی که بر قیمت طراحی سایت تاثیرگذارند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.