با دستگیر شدن روح الله زم شاهد رفع فیلتر تلگرام خواهیم بود؟

دستگیر شدن روح الله زم یکی از اخبار جالب دیروز بود. کسی که کانال تلگرام آمدنیوز را مدیریت می کرد و مشخصا از سوی سرویس های بیگانه خط می گرفت. کانال تلگرام آمدنیوز و البته دیگر کانال های تلگرام که در مقیاس گستره کاربر داشتند و اخبار منتشر کرده یا خط‌دهی برخی جریان ها را به عهده داشتند یکی از اصلی ترین دلیل های فیلترینگ تلگرام بودند. به عبارتی آن را مصداق اخبار کذب یا Fake News قلمداد می کردند و این موضوعی است که تمام دنیا از آن واهمه دارد. حالا اما پرسش اینجاست که آیا با دستگیر شدن روح الله زم شاهد رفع فیلتر تلگرام خواهیم بود؟ در ادامه با ترنجی همراه باشد تا درباره آن صحبت کنیم.

دستگیر شدن روح الله زم

دستگیر شدن روح الله زم

ویژگی کانال تلگرام یکی از برتری های ویژه این پیام رسان است که آن را از دیگران متمایز می کند. این ویژگی در نگاه اول عالی است اما راحت ترین بستر برای انتشار اخبار دروغ یا Fake News به شمار می رود. البته که می توان از این ابزار به خوبی و در جهت مثبت استفاده کرد اما همیشه اخبار کذب به بستری برای گسترش گسترده نیاز دارند. تلگرام این موضوع را خواسته یا ناخواسته فراهم کرده است.

با دستگیر شدن ادمین کانال تلگرام آمدنیوز یعنی روح الله زم برخی گمان کردند که تلگرام رفع فیلتر خواهد شد. درست است که این کانال مشخصا یکی از دلایل فیلتر شدن تلگرام بود، به شکلی که پس از فیلترینگ تلگرام اما مثلاً تلگرام طلایی دسترسی به تلگرام بدون فیلتر اما بدون آمدنیوز و امثال آن را ارایه می کرد، اما حقیقت این است که آمدنیوز یک نماد از پخش اخبار کذب (به معنای فنی) به شمار می رفت و بسته شدن آن احتمالا ارتباطی به رفع فیلتر تلگرام ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید با دستگیر شدن روح الله زم شاهد رفع فیلتر تلگرام خواهیم بود؟

نوشته با دستگیر شدن روح الله زم شاهد رفع فیلتر تلگرام خواهیم بود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.