چیپست گلکسی اس ۱۱ اگزینوس ۹۹۰ نخواهد بود

سه روز قبل بود که سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990) با هسته پرچمدار M5 و حافظه رم LPDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 رسما معرفی شد. این چیپست می‌تواند نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین تا ۱۰۸ مگاپیکسل را پشتیبانی کند که باعث شده کاربران تصور کنند که این سیستم روی چیپ نیرو بخش‌ خانواده گلکسی اس ۱۱ خواهد بود، امری که به نظر صحیح نیست. یکی از منابعی که اطلاعات صحیحی درباره سامسونگ منتشر کرده است می گوید چیپست گلکسی اس ۱۱ اگزینوس ۹۹۰ نخواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اگزیوس ۹۹۰ در گلکسی اس ۱۱ استفاده نخواهد شد

مشخصا با معرفی اگزینوس ۹۹۰ همگی به شکل معمول این چیپست را برای پرچمداران آینده سامسونگ یعنی Galaxy S11 و احتمالا Note 11 دیدیم، اما ظاهرا جریان از این قرار نیست. با توجه به Max Weinbach از XDA Developers چیپست Exynos 990 چیپست پرچمدار سامسونگ در سال ۲۰۲۰ نخواهد بود. با توجه به پشتیبانی از نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتز و دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسل شاید این فرضیه کمی غلط به نظر برسد اما دلایل خوبی برای آن می‌توان در نظر گرفت.

اگر توجه کنید نام سری جدید چیپست هایی که سامسونگ معرفی کرده است سه رقمی بوده و تا کنون از این چیپست ها در هیچ دسته دستگاهی استفاده نشده است. مثلا نزدیک به دوماه پیش بود که اگزینوس ۹۸۰ 5G سامسونگ به عنوان اولین چیپست دارای مودم 5G داخلی و پشتیبانی از عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی رسما معرفی شد.

در ابتدا، Exynos 990 به نوعی جانشین Exynos 980 است که به نظر نمی رسد جایگزین اگزینوس ۹۸۲۵ به کار رفته در گلکسی نوت ۱۰ باشد. در این حال منطقی نیست که Exynos 990 چیپست پرچمدار جدید سامسونگ باشد. همچنین این موضوع که دو سیستم روی چیپ پرچمداران سال گذشته سامسونگ، Exynos 9820 و Exynos 9825 بودند که در Galaxy S10 و Note 10 استفاده شدند. برای چه سامسونگ باید نحوه نامگذاری آنها را به یکباره تغییر دهد؟

البته باید اشاره کنیم Exynos 9820 سال گذشته تقریبا در همین زمان معرفی شده که یعنی بازه زمانی ما حداقل درست است، اگر چه ما هنوز بیشتر موافق حضور اگزینوس ۹۸۳۰ در گوشی‌های گلکسی اس ۱۱ هستیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید قلب تپنده گلکسی اس ۱۱ چه چیپستی باشد؟

نوشته چیپست گلکسی اس ۱۱ اگزینوس ۹۹۰ نخواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.