قطع شدن تمام VPN و فیلترشکن ها برای کشور مشکل‌ساز خواهد بود
1 min read

قطع شدن تمام VPN و فیلترشکن ها برای کشور مشکل‌ساز خواهد بود

مدتی هست که درباره قطع شدن VPN و فیلترشکن ها بحث وجود دارد. به هر حال وقتی سرویسی فیلترشده، نباید دسترسی به آن باز باشد اما گاهی خیلی از نیازمندی ها فیلترشکن به دلیل تحریم های خارجی و عدم دسترسی مشاغل به سرویس های مورد نیاز و محدود شده برای IP ایران است. به همین دلیل وزیر ارتباطات می گوید قطع شدن تمام VPN و فیلترشکن ها برای کشور مشکل‌ساز خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قطع شدن تمام VPN و فیلترشکن ها

افت سرعت و قطع شدن فیلترشکن ها

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات می گوید:

افرادی در حال فشار آوردن به وزارت ارتباطات برای قطع تمام VPNها هستند.

⁩استفاده از VPNها در شرایط تحریم ضروری است و قطع شدن آنها به کسب‌وکارها ضربه خواهد زد. این یک صحبت خیلی درست است. برای مثال ما در ترنجی به عنوان یکی نمونه های کسب و کاری که به دلیل نبود نمونه موفق داخلی، وابسته به سرویس های خارجی‌ای هستیم که از بیرون برای ما در دسترس نیست و گاها مواردی که حتی از داخل دسترسی آن محدود شده، نیاز به چنین ابزاری داریم.

در جامعه افرادی وجود دارند که بر اساس مقتضیات شغلی خود می‌بایست دسترسی‌هایی به سایت‌های فیلتر شده داشته‌باشند و نمی‌توان آنها را با مسدودسازی VPNها از آنچه به آن نیاز دارند، محروم کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که قطع شدن تمام VPN و فیلترشکن ها برای کشور مشکل‌ساز خواهد بود؟ شما از VPN یا فیلترشکن استفاده می کنید؟ عموما به دلیل استفاده از چه سرویسی مجبور به استفاده از فیلترشکن هستید؟

نوشته قطع شدن تمام VPN و فیلترشکن ها برای کشور مشکل‌ساز خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.