حق اختراع دوربین پنج گانه ال جی را ببینید
1 min read

حق اختراع دوربین پنج گانه ال جی را ببینید

این روزها گوشی با دوربین پنج گانه موضوع غریبی نیست اما هنوز همه گیر نشده است. نوکیا ۹ پیور ویو اولین گوشی هوشمند با دوربین پنج گانه بود و به تازگی، شیائومی هم یک دستگاه با دو نام را با پنج دوربین پشتی معرفی کرد. حالا ظاهرا یک بازیکن کره ای نیز چنین قصدی دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع دوربین پنج گانه ال جی را ببینید.

حق اختراع دوربین پنج گانه ال جی

حق اختراع دوربین پنج گانه ال جی

بر اساس یک پتنت جدید، کمپانی کره‌ای در تدارک تولید گوشی با دوربین پنج گانه است. ال جی درخواست ثبت این اختراع را در مارس ۲۰۱۸ به سازمان جهانی مالکیت فکری ارائه داد؛ اما در بهار سال جاری به نتیجه رسید و اسناد مربوطه، به تازگی رسانه‌ای شده‌اند.

تصاویر مربوط به این پتنت، دستگاهی را نشان می‌دهند که سه دوربین عمودی و دو دوربین افقی با یک فلاش LED دارد. البته شاید یکی از دایره‌ها، حسگر اثر انگشت به نظر برسد؛ اما امروزه اکثر پرچمداران این سنسور را در زیر صفحه نمایش خود جای می‌دهند.

در جلو نیز نمایشگری را با حاشیه‌های باریک می‌بینیم که دو حفره برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه دارد. سایر تصاویر، از وجود جک 3.5 میلی‌متری هدفون و درگاه USB-C خبر می‌دهند.

واضح است که در سال‌های اخیر، تب استفاده از گوشی‌هایی با دوربین چندگانه بالا گرفته؛ اما عملکرد نه چندان تاثیرگذار نوکیا 9 پیورویو، نشان داد که صرفا تعداد زیاد دوربین ملاک نیست. باید دید گوشی‌های جدید شیائومی CC9 پرو و شیائومی می نوت 10 با دوربین پنجگانه‌ی خود، چه بازخوردی از کاربران می‌گیرند.

نظر شما چیست؟ منتظر دوربین پنج گانه ال جی روی چه دستگاهی از ال جی هستید؟ مشخصا پرچمدار نیمه اول ۲۰۲۰ آن ها که هنوز نام مشخصی ندارد اما می تواند ال جی جی ۹ باشد!

نوشته حق اختراع دوربین پنج گانه ال جی را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.