گلکسی ای ۷۱ 5G با اگرینوس ۹۸۰ و وای فای ۶ ارایه خواهد شد
1 min read

گلکسی ای ۷۱ 5G با اگرینوس ۹۸۰ و وای فای ۶ ارایه خواهد شد

هنوز گوشی های پرچمدار 5G آنقدرها محبوب نشده اند اما مشخصا همه شرکت ها می دانند که باید یک میان رده خوب 5G را برای سال آتی در چنته داشته باشند. ما درباره گلکسی ای ۵۱ و گلکسی ای ۷۱ شایعاتی شنیده بودیم. در همین راستا در جدیدترین شایعات شنیده می شود که گلکسی ای ۷۱ 5G با اگرینوس ۹۸۰ و وای فای ۶ ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گلکسی ای ۷۱ 5G

طبق جدیدترین اطلاعات سامسونگ قصد دارد تا نسخه 5G گلکسی A71 را با قیمتی پایین روانه بازار کند. این گوشی هوشمند احتمالا به پردازنده اگزینوس ۹۸۰ مجهز شده و از وای فای ۶ نیز پشتیبانی می کند.
این روزها با توسعه و رشد روزافزون شبکه 5G کمپانی های سازنده در تلاش هستند تا محصولات خود را علاوه بر تجهیز به این فناوری، با قیمت کمتری به بازار بفرستند. به نظر می رسد سامسونگ جزو نخستین شرکت هایی است که در این راه پیش قدم شده و به زودی یک گوشی کارآمد با مشخصات فوق را به دست هواداران می رساند.

طبق اظهارات یکی از منابع، این شرکت کره ای برای نسخه 5G گوشی گلکسی A71 قیمت مناسبی را در نظر می گیرد. این محصول در رسانه های مختلف با شماره مدل SM-A716B به نمایش درآمده، البته ظاهرا نسخه جهانی آن دارای شماره مدل SM-A7160 بوده و دیر یا زود خبرساز می شود.

گلکسی ای ۵۱ (Galaxy A51) با دوربین چهارگانه L شکل و جک ۳.۵ میلی متری صدا ارایه خواهد شد

نسخه 5G گلکسی ای ۷۱ از چیپست میان رده اگزینوس ۹۸۰ بهره می برد؛ تراشه ای که علاوه بر پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G، قابلیت استفاده از وای فای ۷ را نیز دارد. با این حال سامسونگ اولین شرکتی نیست که از این چیپست در اسمارت فون های خود استفاده می کند. کمپانی ویوو نیز گوشی Vivo X30 را با این پردازنده به زودی روانه بازار چین خواهد کرد.

پردازنده اگزینوس ۹۸۰ بر اساس لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته است که دو هسته از نوع Cortex-A77 و شش هسته دیگر از نوع Cortex-A55 هستند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این تراشه به مودم 5G داخلی مجهز شده و این موضوع مصرف انرژی را به شدت کاهش می دهد. بنابراین به نظر می رسد که سامسونگ ضمن کاهش قیمت محصولات 5G خود، سایر مشخصات گوشی را در حد قابل قبولی نگه داشته است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که گلکسی ای ۷۱ 5G با اگزینوس ۹۸۰ بتواند در بازار میان رده ها موفق باشد؟

نوشته گلکسی ای ۷۱ 5G با اگرینوس ۹۸۰ و وای فای ۶ ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.