اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰ ارایه خواهد شد
1 min read

اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰ ارایه خواهد شد

یک ماه پیش بود که در ترنجی بنچمارک گیکبنچ اسنپدراگون ۸۶۵ (Snapdragon 865) را دیدیم. نتایج جالبی در این بنچمارک ثبت شده بود اما درباره مشخصات اسنپدراگون ۸۶۵ اطلاعاتی در دسترس نبود. امروز اما مشخص شده که اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰ ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰

اسنپدراگون ۸۶۵

می دانیم که تاریخ معرفی اسنپدراگون ۸۶۵ احتمالا ۱۲ آذر ۹۸ خواهد بود. این چیپست کوالکام به عنوان جایگزین اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس وارد بازار می شود. امروز اما مشخصات چیپست پرچمدار جدید کوالکام لو رفته است.

اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV تولید می شود و در نسخه های 4G و 5G در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد. مشخصات پردازنده اسنپدراگون 865 به حضور 8 هسته پردازشی در آن اشاره کرد. این چیپست دارای سه خوشه خواهد بود. یکی از این خوشه ها به یک هسته Cortex-A77 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز مجهز شده است. خوشه دوم دارای 3 هسته Cortex-A77 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز است. خوشه سوم از چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می برد.

در بخش پردازنده گرافیکی شاهد استفاده از ادرنو ۶۵۰ در چیپست اسنپدراگون 865 خواهیم بود. این پردازنده گرافیکی نزدیک به 20 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با آدرنو 640 دارد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این چیپست جدید در مقایسه با اسنپدراگون 855 پلاس تا 20 درصد سریع تر است. انتظار می رود این پردازنده قادر به پشتیبانی از رم LPDDR5 باشد. سامسونگ، شیائومی و سونی اولین شرکت هایی محسوب می شوند که پرچمداران خود مجهز به این پردازنده را روانه بازار می کنند.

نظر شما چیست؟ منتظر اسنپدراگون 865 هستید؟

نوشته اسنپدراگون ۸۶۵ با ادرنو ۶۵۰ ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.