دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ تایید شد
1 min read

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ تایید شد

یک هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم دوربین گلکسی اس ۱۱ به نسل دوم دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این شرکت مجهز می شود. این اطلاعات بر اساس شایعات بود. امروز اما دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ تایید شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱

دوربین سامسونگ گلکسی اس ۱۱ به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. وجود دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در دوربین گلکسی اس ۱۱ از طریق کد‌های موجود در برنامه دوربین سامسونگ لو رفته است.

سامسونگ حدودا سه‌ماه پیش از حسگر دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به نام ایزوسل ISOCELL Bright HMX رونمایی کرد. این سنسور در حال حاضر برای محصول شیائومی می نوت ۱۰ به‌کارگرفته شده که نتایج بسیار خوبی هم بدست آورده است. حالا در یکی از اپلیکیشن‌های این شرکت، سرنخی پیدا شده که این سنسور یک نمونه از دستگاه‌های آینده‌ی سامسونگ، به احتمال زیاد گلکسی اس ۱۱ وجودخواهد داشت.

سامسونگ برای تولید این سنسور با شرکت شیائومی همکاری کرده بود و درحال حاضر ظاهرا کره‌ای‌ها قصد استفاده از این حسگر را دارند. کد‌های نسخه‌ی سوم بتا برنامه دوربین One UI 2.0، نشان می‌دهد تلفن‌های آینده‌ی سامسونگ عکسها‌ی 9000 در 12000 پیکسل را پشتیبانی می‌کند که این ویژگی، دال بر وجود سنسور 108 مگاپیکسل است.

شایعات مختلفی در خصوص قرارگرفتن این سنسور در گلکسی اس ۱۱ وجود دارد اما هیچ‌ موردی در این کد، اشاره مستقیم به گلکسی اس 11 نکرده است. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان در مورد آن نظر داد، با توجه به این خروجی، یکی از گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ قطعا با سنسور 108 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. این کد همچنین نسبت تصویر ۲۰ به ۹ را منتشر کرده است که شایعات قبلی در این مورد را تایید می‌کند.

افزایش ابعاد نمایشگر خانواده گلکسی اس ۱۱ نسبت به گلکسی اس ۱۰

پیش‌بینی می‌شود، سامسونگ همانند می میکس آلفا و می‌نوت ۱۰ از این حجم پیکسل‌ها برای بهبود تصاویر با نور کم استفاده کند. یعنی این گوشی خروجی پیشفرض 108 مگاپیکسلی نمی‌دهد و تصاویر 27 یا 12 مگاپیکسلی با ترکیب 4 یا 9 پیکسل و تبدیل آن‌ها به یک پیکسل، باعت تولید پیکسل‌های بزرگ‌تری از پیکسل‌های تکی خواهد شد.

اگر سابقه اقدامات سامسونگ را در نظر بگیریم، این شرکت بدون در نظر داشتن دستگاهی با سخت افزار‌های مورد پشتیبانی، قابلیت آن را در نرم افزار‌های خود قرار نمی‌دهد. از همین نظر وجود یک دستگاه از گوشی‌های سامسونگ با سنسور 108 مگاپیکسلی، قطعی به نظر می‌رسد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اولین پرچمدار از برندهای رسمی با دوربین رزلوشن بالا را سامسونگ ارایه کند؟

نوشته دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۱۱ تایید شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.