وزیر ارتباطات می گوید زمان دقیق وصل اینترنت مشخص نیست

وزیر ارتباطات روز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در سالن اجلاس سران اعلام کرده که رفع محدودیت اینترنت بر عهده شورای امنیت کشور است و آنها باید در این زمینه اقدام کنند. همچنین گفته می شود که وزیر ارتباطات می گوید زمان دقیق وصل اینترنت مشخص نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

زمان دقیق وصل اینترنت

کاربران اینترنت ایران

محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در گفتگوی کوتاهی که با خبرگزاری ایرنا داشته تاکید کرده که میزان خسارت وارده به فعالان کسب‌وکارهای نوپا در پی قطعی اینترنت فعلا نامشخص است اما گفته که به زودی بررسی‌هایی در این باره انجام خواهد شد و آمار و اطلاعات این موضوع، به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرده که درباره زمان رفع محدودیت اینترنت اطلاعی ندارد و گفته که این موضوع را باید از شورای امنیت کشور (شاک) پرسید.

از سوی دیگر سخنگوی دولت نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بین‌المللی مدیریت پروژه‌های اشتغال روستایی اعلام کرده که اگر اطمینان خاطر درباره عدم سواستفاده از اینترنت حاصل شود، اینترنت برخی استان‌ها به تدریج فعال خواهد شد. گفتنیست ربیعی پیش‌تر وعده داده بود که اینترنت برخی استان‌ها امروز یا فردا وصل خواهد شد.

دلیل قطع شدن اینترنت آبان ۹۸ چیست؟

ربیعی در جمع خبرنگاران تاکید کرده که دولت نگرانی مردم درباره قطعی اینترنت را درک می‌کند اما نگرانی بزرگتری برای حفظ آرامش در کشور وجود دارد که باید به آن رسیدگی کرد. ربیعی نیز تایید کرده که قطعی اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت کشور است و نهاد دیگری در این موضوع دخل ندارد:

«برخی از کار‌های دانشجویی و مشاغل دیگر که به نوعی با اینترنت در ارتباط هستند هنوز مشکل دارند و حل نشده و این موضوع برای ما نیز قابل درک است، اما همه می‌پذیریم که در این شرایط از این فضا سوء استفاده می‌شود.»

شایان ذکر است وزیر ارتباطات پیش‌تر گفته بود که شورای امنیت کشور (شاک) به‌زودی نسبت به صدور مجوز برقراری اینترنت در کشور اقدام خواهد کرد و وزارتخانه او نیز پیگیر این موضوع است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چه زمانی از این وضعیت بیرون می رویم؟

نوشته وزیر ارتباطات می گوید زمان دقیق وصل اینترنت مشخص نیست اولین بار در ترنجی پدیدار شد.