امریکا اینترنت ماهواره ای در ایران ارایه می کند؟ واکنش وزیر ارتباطات

با گذشت بیش از ۸۴ ساعت از قطع بودن اینترنت در ایران به تازگی وزیر ارتباطات صحبت کرده و اطلاعات جدیدی را در اختیار مردم گذاشته است. همچنین او درباره ادعای امریکا برای ارایه اینترنت ماهواره ای در ایران صحبت کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اینترنت ماهواره ای امریکا در ایران

اخیرا سفیر آمریکا در آلمان ادعا کرد به‌زودی برای مردم ایران اینترنت ارائه می‌کند که وزیر ارتباطات در واکنش به چنین ادعایی عنوان کرد:

ابتدا باید بگویم چنین ادعایی در حال حاضر امکان‌پذیر نخواهد بود، این برنامه‌ای است که در سال ۲۰۲۵ اجرا خواهد شد، اما بدانند ملت ایران به ادعای دروغین حمایت آمریکایی‌ها نیازی ندارد، دولت آمریکا همان دولتی است که طی چندین سال گذشته از هر اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکرده، اگر ادعای راستگویی دارید، داروی کودکان سرطانی ایرانی را چرا تحریم کرده‌اند؟ چرا در همین حوزه استارت‌آپهای ایرانی تحریم‌های گسترده‌ای اعمال کرده‌اند؟ اینترنت به زودی مجددا متصل می‌شود و دولت نیز اینترنت را همانند سال‌های اخیر توسعه می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت قطع شدن اینترنت به ضرر مردم و نظام است و ما پیگیر اتصال اینترنت هستیم که در همین رابطه شورای امنیت کشور نیز به‌زودی مجوزی را برای برقراری اینترنت صادر خواهد کرد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اتصال اینترنت ملی در سراسر کشور عنوان کرد اینترنت ملی وجود خارجی ندارد. وی افزود شبکه ملی اطلاعات معادل قطع اینترنت نیست و در حقیقت قطعی اینترنت ایران به فعالیت شبکه ملی اطلاعات نیز آسیب می‌رساند.

وزیر ارتباطات و اطلاعات در خصوص قطعی اینترنت ایران به صورت سراسری اظهار کرد قطع کردن اینترنت هم برای مردم و هم برای نظام ضررهای زیادی را به همراه داشته است و ما برای اتصال مجدد اینترنت در حال پیگیری هستیم. وی افزود در همین راستا به‌زودی شورای امنیت کشور مجوزی را برای برقراری اینترنت صادر خواهد کرد.

آذری جهرمی در مورد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات نیز اعلام کرد مردم می‌توانند قضاوت کنند که طی این روزها آیا خدمات داخلی آنها بر شبکه ملی با اختلال مواجه شده است یا خیر؟ وی افزود اگر زیرساخت شبکه ملی اطلاعات وجود نداشت، نمی‌توانستیم به خدمات ابری داخلی و سایر زیرساخت‌های مهم دسترسی پیدا کنیم و حتی امکان داشت ۲ میلیون راننده تاکسی اینترنتی با مشکل مواجه شوند یا بانک‌ها نمی‌توانستند به مردم خدمات رسانی کنند.

شما چطور فکر می کنید؟ با قطع بودن اینترنت زندگی شما چقدر تحت تاثیر قرار گرفته است؟

نوشته امریکا اینترنت ماهواره ای در ایران ارایه می کند؟ واکنش وزیر ارتباطات اولین بار در ترنجی پدیدار شد.