هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ با دوربین سلفی چرخان

اولین مرتبه یک ماه پیش بود که هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ (P Smart 2020) با دوربین سه گانه و کایرین ۸۱۰ لو رفت. دو هفته پیش نیز هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ (P Smart 2020) را دیدیم. امروز اما هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ با دوربین سلفی چرخان لو رفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰

اخیرا اسناد پتنتی رسانه‌ای شد که گمان می‌رود به مدل ۲۰۲۰ هواوی پی اسمارت (Huawei P Smart) ارتباط داشته باشد. تصاویر مربوطه، به وجود یک دوربین پاپ آپ چرخان در این گوشی هوشمند اشاره دارند.

هواوی در بهار سال جاری، پی اسمارت زد ۲۰۱۹ را معرفی کرد؛ دستگاهی مقرون به صرفه با امکانات مناسب که اتفاقا اولین گوشی کمپانی با دوربین پاپ آپ بود. این طراحی، موجب تمام صفحه شدن نمایشگر و عدم نیاز به وجود ناچ یا حفره روی آن می‌شود. در آن مقطع، سامسونگ گلکسی A80 و ایسوس زنفون ۶ را نیز با دوربین چرخان ملاقات کردیم؛ در حالی که به نظر می‌رسید هواوی، علاقه‌ی چندانی به استفاده از این راهکار ندارد. ولی طبق این پتنت که در ماه سپتامبر به نام کمپانی چینی ثبت شد، مدل ۲۰۲۰ هواوی پی اسمارت می‌تواند ورق را برگرداند.

آن طور که تصاویر نشان می‌دهند، برای نخستین بار شاهد وجود یک دوربین چرخان در گوشی‌های هواوی خواهیم بود. اگر کاربر بخواهد یک عکس سلفی بگیرد، این ماژول به سمت بالا می‌چرخد و نقش دوربین سلفی را ایفا می‌کند. البته لنز دیگری هم درست زیر آن قرار دارد؛ پس با یک مجموعه دوربین دوگانه روبه‌رو هستیم. حسگر اثر انگشت و فلش LED نیز در کنار دوربین‌ها دیده می‌شوند.

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰

هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰

دومین گوشی به نمایش درآمده در تصاویر، ابعاد یکسانی با مدل قبلی دارد. نمایشگر آن هم کاملا مشابه جلوه می‌کند. ولی اینجا هر دو دوربین روی یک ماژول چرخان سوار هستند؛ پس برای عکس‌های سلفی نیز به دوربین دوگانه دسترسی خواهید داشت. البته نشانی از سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه دیده نمی‌شود؛ چرا که احتمالا از نوع درون صفحه‌ای است. اگر این‌ها را دو نسخه از هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ بدانیم؛ می‌توان حدس زد که این‌یکی با قیمت بیشتری وارد بازار خواهد شد.

نظر شما درباره این طرح هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ چیست؟ به نظر من جذاب است اما شخصا هیچوقت طرفدار طرح های دارای قطعات متحرک نیستم.

نوشته هواوی پی اسمارت ۲۰۲۰ با دوربین سلفی چرخان اولین بار در ترنجی پدیدار شد.