اینترنت هنوز وصل نشده است : فقط ۱۵٪ از کاربران ایران به اینترنت دسترسی دارند

بیست و پنجم آبان هزار و سیصد و نود و هشت یعنی هفت روز پیش اینترنت ایران قطع شد. پس از گیرودارهای فراوان در نهایت دیروز همین ساعت ها بود که ادعای اتصال اینترنت را شنیدیم. ساعاتی بعد آغاز وصل شدن اینترنت در ایران به تایید نت بلاکرز رسید. حالا اما یعنی بعد از ۲۴ ساعت از زمانی که قرار بود اینترنت به مرور وصل شود، طبق گزارش نت بلاکرز هیچ پیشرفتی در افزایش اتصال اینترنت برای کاربران بیشتر دیده نمی شود. در حقیقت اینترنت هنوز وصل نشده است و فقط ۱۵٪ از کاربران ایران به اینترنت دسترسی دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

سراب وصل شدن اینترنت

وضعیت اتصال اینترنت در ایران ۱ آذر ۹۸

همانطور که در نمودار وضعیت دسترسی اینترنت کاربران ایران می بینید، پس از دیشب و وعده فراهم شدن دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت شاهد هیچگونه رشدی در درصد اتصال به اینترنت ما وجود ندارد.

ادعای غیر رسمی می گوید اینترنت در برخی نقاط ایران برقرار شده و اینترنت سایر نقاط هم با تصویب شورای امنیت کشور وصل خواهد شد. این در حالی است که بر اساس اطلاعات سایت «نت‌بلاکز»، سطح دسترسی به اینترنت در ایران همچنان زیر ۱۵ درصد است و اینترنت تلفن‌های همراه در سراسر کشور قطع است.

بررسی‌های این سایت که قطعی و اختلال در اینترنت را رصد می‌کند، نشان می‌دهد که میزان خسارت ناشی از قطع اینترنت در ایران ظرف شش روز گذشته بیش از ۳۶۷ میلیون دلار بوده است.

این رقم با توجه به دلار حدود ۱۲۰۰۰ تومانی در ایران، معادل چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است. اینترنت ایران از ساعت شش عصر روز ۲۵ آبان و بدنبال بروز اعتراض‌های گسترده به افزایش قیمت بنزین قطع است.

شما اینترنت دارید؟ از چه سرویسی استفاده می کنید و کدام شهر هستید؟

نوشته اینترنت هنوز وصل نشده است : فقط ۱۵٪ از کاربران ایران به اینترنت دسترسی دارند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.