آسان‌تر از همیشه صاحب کسب‌وکار شوید
1 min read

آسان‌تر از همیشه صاحب کسب‌وکار شوید

روزگاری وجود داشت که داشتن سایت برای افراد معمولی امکان‌پذیر نبود. گران بود و در دسترس نبود. اغلب شرکت‌های بزرگ، با کمک برنامه نویسان مطرح و مهندسین کامپیوتر متخصص در حوزه کدنویسی سایت‌ها را اداره می‌کردند.

الآن داشتن سایت از آب خوردن هم آسان‌تر شده است. دیگر لازم نیست مهندس کامپیوتر باشید تا سایت داشته باشید. درواقع نیاز به هیچ رشته دانشگاهی یا تخصص مرتبطی نیست. فقط کافی است تلاش کنید و با سرمایه‌ای اندک به رؤیاهایتان برسید.

در ادامه این نوشته برایتان کامل و جامع توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید سایت داشته باشید و یک کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی کنید و همان‌طور که در خانه هستید، شاغل باشید.

ثبت دامنه دلخواه

هر اسم و برندی که مدنظر دارید قابل ثبت است، مگر اینکه قبل از شما توسط فرد دیگری ثبت‌شده باشد. اگر این‌طور بود، با اضافه کرد پسوند یا پیشوندی به نام تجاری مدنظرتان یا تغییری اندک در حروف آن دامنه را ثبت کنید.

اگر بخواهید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار ناچیز یک به ثبت دامنه .IR بپردازید. البته ثبت دامنه .COM، .NET و یا حتی.ORG نیز امکان‌پذیر است. اینکه چه نوع دامنه‌ای را ثبت کنید، فقط و فقط به شما بستگی دارد. این موضوع کاملاً اختیاری است. و به‌سرعت قابل انجام است. اصلاً معطلی ندارد.

آذرآنلاین

خرید هاست مورد نیاز

با خرید هاست، سروری که سفارش داده‌اید در اختیار شما قرار می‌گیرد. این کار نیز به‌سرعت انجام می‌پذیرد و ارائه‌دهنده سرویس، سفارش شما را هفت روز هفته و 24 ساعته پشتیبانی می‌کند. مشکلات احتمالی پیش رو را رفع می‌کند و به سؤالاتی که دارید پاسخ می‌دهد.

اما این که چه سرویسی خریداری کنیم خیلی مهم است. نباید در این زمینه بی‌گدار به آب زد و هر سروری را انتخاب کرد. اگر محدودیت مالی ندارید، بهترین کار این است که سرور اختصاصی را سفارش دهید. با سفارش این سرور، هاست قدرتمندی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در پیشبرد اهداف شما، کمک‌رسانتان خواهد بود و بدون هیچ مشکلی، ورودی سایت شما را ساپورت می‌کند. هر چقدر این ورودی زیاد باشد بازهم با مشکلی روبرو نخواهید شد.

اما اغلب کسب‌وکارهای نوپا با محدودیت‌هایی در بودجه مواجه هستند. این مشکل سد راه شما نخواهد شد و باعث نمی‌شود که شما نتوانید صاحب یک کسب‌وکار شوید. گزینه‌ای که به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که سرور مجازی را سفارش دهید. سرور مجازی قدرت کافی برای هندل کردن سایت‌های فروشگاهی را به‌خوبی دارد و با هیچ مشکلی مواجه نخواهند شد. سرور مجازی پشتیبانی خوبی هم دارد و هفت روز در هفته و تمام شبانه‌روز پاسخگوی شما خواهند بود. البته اگر این سرورهای را از یک میزبان وب معتبر مثل آذر آنلاین تهیه کنید.

کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که به دلیل اینکه خدمات خوبی دریافت نکرده‌اند ادامه مسیر برایشان مشکل و غیرممکن شد و از ادامه مسیر دلسرد شدند. اما اگر شما هاست و دامنه خود را هوشمندانه و با دقت تهیه کنید این اتفاق هرگز برای شما نمی‌افتد و در مسیر پیشرفت‌تان یک همراه و همدل خواهید داشت. که آن همراه میزبان وب شما خواهد بود.

بعد از خرید هاست و ثبت دامنه، پشتیبانی میزبان وب مراحل اولیه راه‌اندازی سایت را برای شما انجام می‌دهد و شما را با دریچه‌ای باز رو به دنیای مجازی روبرو می‌کند. بعد از این، شما می‌توانید محصولات یا خدماتی که مدنظر دارید را ارائه کنید و در سایت خود قرار دهید. و با توجه به محصولات یا خدمات‌تان تولید محتوا کنید.

با انجام همین چند کار ساده نمودار رشد شما صعودی خواهد شد و مشتریان به‌سوی شما روانه می‌گردند. خیلی مهم است که به ‌خوبی پاسخگوی مشتریانتان باشید و نیازهای آن‌ها را برآورده کنید. البته اگر پیش ‌از این نیازسنجی هم کرده باشید و مشتریان‌تان به‌صورت هدفمند به‌سوی شما آمده باشند که چند قدم جلوتر افتاده‌اید.

نوشته آسان‌تر از همیشه صاحب کسب‌وکار شوید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.