هر آنچه تا کنون درباره گلکسی اس ۱۱ می دانیم

گلکسی اس ۱۱ پرچمدار نیمه اول سال ۲۰۲۰ سامسونگ خواهد بود که برای رقابت با خانواده آیفون ۱۱ باید دست پر به بازار بیاید. البته فقط آیفون ۱۱ نیست، یکی از رقبای قدر سامسونگ که البته این روزها دست بسته در بازار می جنگد؛ هواوی است و پی ۴۰ قطعا می تواند دستگاه جذابی باشد. شایعات متعددی درباره Galaxy S11 منتشر شده و در ادامه با هم هر آنچه تا کنون درباره گلکسی اس ۱۱ می دانیم را مرور کنیم، با ترنجی همراه باشید.

گلکسی اس ۱۱

طراحی گلکسی اس ۱۱

اطلاعات جدیدی از سوی نیک اوکینومو از وبسایت MatrixLife که فرصتی را برای روبرو شدن با نسخه‌های اولیه این گوشی در یک جلسه خصوصی کاری پیدا کرده منتشر شده و حاوی همه مشخصات مهمی است که قرار است به صورت رسمی توسط سامسونگ برای این گوشی مورد تأیید قرار بگیرند.

ابتدا باید این مورد را به نقل از اوکینومو نقل کنیم که امسال نیز سامسونگ قصد دارد سه نسخه Galaxy S11، Galaxy S11e و Galaxy S11+ را به صورت رسمی معرفی کند و در این زمینه تنها تغییر نسبت به سری گلکسی اس ۱۰ حذف نسخه ویژه 5G و انتقال آن به بدنه گوشی‌های با نمایشگر بزرگتر شرکت است. طراحی گلکسی اس ۱۱ را نیز دیروز دیدیم و به نظر یک دستگاه بسیار ساده و جذاب است.

نکته مهم بعدی این است که هر سه گوشی با چیپست تازه معرفی شده اگزینوس ۹۹۰ روانه بازار خواهند شد و همچنین نسخه بروز حاوی تراشه پردازشی کوالکام نیز برای بازارهای خاص، عرضه خواهد شد. سیستم شارژ سریع هر سه دستگاه نیز 25 واتی بوده که شارژر اورجینال 25 واتی نیز به همراه پکیج دستگاه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990) با هسته پرچمدار M5 و حافظه رم LPDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 رسما معرفی شد

خانواده گلکسی اس ۱۱ با هر دو درگاه سیم‌کارت معمولی و eSIM عرضه می‌شوند و نسخه Plus این گوشی‌ها دارای ارتباط 5G خواهد بود.

چندی پیش ایوان بلاس تأیید کرده بود که نمایشگر این سه دستگاه به ترتیب از کوچک به بزرگ ابعادی 6.2، 6.7 و 6.9 اینچی داشته باشند که این مورد نیز توسط اوکینومو مورد تأیید قرار گرفته و علاوه بر آن باید به این نکته نیز اشاره کنیم که نمایشگرهای هر سه دستگاه توانایی ارائه رفرش ریت تصویر ۱۲۰ هرتز را نیز خواهند داشت که امکان تغییر دستی آن در رابط کاربری دستگاه برای صرفه‌جویی در مصرف توان نیز ارائه خواهد شد.

افزایش ابعاد نمایشگر خانواده گلکسی اس ۱۱ نسبت به گلکسی اس ۱۰

همچنین در این گزارشی به استفاده از نوع جدیدی از نمایشگرها که سامسونگ چند هفته پیش با نشان تجاری SAMOLED معرفی کرد نیز وجود دارد و نکته تغییر کرده نسبت به سری قبلی، انتقال حفره نمایشگر از گوشه نمایشگر به مرکز آن، درست مانند ساختاری سری گلکسی نوت ۱۰ خواهد بود.

در بخش دوربین سامسونگ قصد دارد بزرگترین تغییرات را ایجاد کند و استفاده از یک سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL اولین اتفاق مهم خواهد بود. در این ساختار جدید دوربین دوم 48 مگاپیکسلی خواهد بود و توانایی زوم بدون افت کیفیت تا 10 برابر و زوم هیبریدی تا 100 برابر نیز به دستگاه اضافه خواهد شد. سامسونگ از سنسور تله‌فوتو مجهز به لرزشگیر اپتیکال نیز در این گوشی استفاده خواهد کرد که توانایی زوم 5 برابری اپتیکال را به دستگاه خواهد داد.

سامسونگ گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) چه مشخصاتی خواهد داشت؟

یکی از قابلیت‌های جدیدی که سامسونگ قرار است به این دوربین جدید اضافه کند در بخش نرم‌افزاری اتفاق خواهد افتاد و Director Mode یا Director View نام دارد. این قابلیت جدید به شما این امکان را خواهد داد که در حین فیلمبرداری بتوانید نماهایی که سه سنسور عریض، فوق عریض و تله‌فوتو از کادر تصویر شما می‌گیرند را به صورت پیش‌نمایشی در گوشی نمایشگر مشاهده کنید و در هر قسمتی از تصویر که بخواهید در ویدئوی نهایی بین آنها سوئیچ کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گلکسی اس ۱۱ می تواند دستگاه جذابی باشد؟

نوشته هر آنچه تا کنون درباره گلکسی اس ۱۱ می دانیم اولین بار در ترنجی پدیدار شد.