واتس اپ جاسوسی می کند؟ نظر موسس تلگرام

اینکه واتس اپ جاسوسی می کند یا نه یا همین سوال پیرامون اکثر پیام رسان ها یا شبکه های اجتماعی دیگر، موضوع قابل توجهی است. پاول دورف، بنیانگذار پیامرسان تلگرام در حمله به واتس اپ ادعا کرد شکاف امنیتی جدی در این پیامرسان بار دیگر ثابت می‌کند سازمان‌های جاسوسی معمولا از این اپلیکیشن به‌عنوان یک ابزار نظارتی استفاده می‌کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم واقعا واتس اپ جاسوسی می کند؟

واتس اپ جاسوسی

واتس اپ

فیس بوک چند روز پیش از یک باگ امنیتی واتس اپ خبر داده بود که با استفاده از این نقص امنیتی هکرها می‌توانند با ارسال ویدئویی مخرب به پیام‌های کاربران دست پیدا کند. این مشکل در نسخه به روز شده این پیام‌رسان رفع شده است اما اگر کاربران آخرین نسخه را دریافت نکنند همچنان در معرض خطر قرار دارند.

دوروف با اشاره به شکاف‌های امنیتی اخیری که احتمالا پیام‌ها و تصاویر کاربران واتس آپ را فاش کرده ادعای مذکور را مطرح کرده است.

دوروف در اوایل سال جاری نیز از واتس آپ انتقاد و ادعا کرد نمی‌توان آن را به طور کامل ایمن دانست. او اشاره کرد وجود شکاف‌های امنیتی به طور مداوم اطلاعات شخصی کاربران را در معرض دسترسی هکر‌ها و سازمان‌های جاسوسی قرار می‌دهد.

واتس اپ یک اسپ تروژان است

دوروف، واتس آپ را یک «اسب تروژان» نامید که با استفاده از آن از پیام‌ها و تصاویر کاربران در اپلیکیشن‌های دیگر جاسوسی می‌شود. او در این باره نوشت:

فیس بوک از مدت‌ها قبل از خرید واتس آپ بخشی از یک برنامه نظارتی بزرگ بود. ساده لوحانه است که فکر کنیم یک شرکت بعد از ادغام سیاست هایش را تغییر می‌دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ادعای پاول دروف صحیح است؟

نوشته واتس اپ جاسوسی می کند؟ نظر موسس تلگرام اولین بار در ترنجی پدیدار شد.