بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت حضور اگزینوس ۹۸۱۰ را تایید می کند
1 min read

بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت حضور اگزینوس ۹۸۱۰ را تایید می کند

چند روز پیش در ترنجی خواندیم که گلکسی ای ۸۱ احتمالا گلکسی نوت ۱۰ لایت است. همچنین ساعاتی پیش در ترنجی خواندیم که قلم S Pen گلکسی نوت ۱۰ لایت از بلوتوث پشتیبانی می کند. حالا اما بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت حضور اگزینوس ۹۸۱۰ را تایید می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت با اگزیوس ۹۸۱۰

بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت با اگزیوس ۹۸۱۰

مدتی است که خبرهایی در خصوص عرضه نسخه اقتصادی پرچمدار جدید خانواده گلکسی نوت با نام گلکسی نوت ۱۰ لایت شنیده می‌شود. در ماه‌های اخیر برخی از منابع خبری مدعی شده بودند که سامسونگ قصد دارد تا دو مدل از نسخه اقتصادی نوت 10 لایت را عرضه کند؛ حال در این بین بالاخره اولین بنچمارک از نوت ۱۰ لایت در Geekbench مشاهده شده است.

گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت با شماره مدل SM-N770F در بنچمارک Geekbench به ثبت رسیده است. بر اساس اطلاعات ثبت شده در این بنچمارک، پرچمدار اقتصادی نوت ۱۰ لایت به تراشه اگزینوس 9810 و حافظه رم 6 گیگابایتی مجهز شده است. تراشه 10 نانومتری اگزینوس ۹۸۱۰ برای اولین بار بر روی پرچمدار گلکسی نوت ۹ مورد استفاده قرار گرفت و عرضه آن نزدیک به یک سال می‌‌گذرد.

به نوعی می‌توان گفت که این تراشه به همراه پرچمدار نوت ۹ به فراموشی سپره شده و فناوری ساخت کمی قدیمی است، اما همچنان کارایی مناسبی دارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای ساخت یک پرچمدار اقتصادی مدرن باشد. سامسونگ همیشه در نام گذاری شماره مدل پرچمداران سری گلکسی نوت، از حرف N استفاده می‌کند و اکثر مدل‌های گلکسی نوت در سال‌های اخیر با فرمت SM-N9xxx نام گذاری شده‌اند؛ به همین دلیل می‌توان گفت که این شماره مدل بدون شک متعلق به گلکسی نوت 10 لایت است.

همچنین باید در نظر داشته باشید که شماره مدل‌هایی که با حرف F به پایان می‌رسند، شامل مدل‌های تک سیم‌کارت می‌شوند و این موضوع تا حدی وجود دو نسخه از گلکسی نوت 10 لایت را تایید می‌کند. همچنین اخیراً برخی از منابع خبری معتبر اطلاعاتی را در خصوص گلکسی نوت 10 لایت منتشر کرده‌اند که به وجود قلم هوشمند S Pen در این محصول اشاره دارد. به احتمال بسیار زیاد قلم هوشمند S Pen نوت 10 لایت، عملکردی مشابه با نسخه استاندارد این پرچمدار دارد.

نظر شما چیست؟ چیپست پرچمدار قدیمی را ترجیح می دهید یا چیپست میان رده جدید؟

نوشته بنچمارک گلکسی نوت ۱۰ لایت حضور اگزینوس ۹۸۱۰ را تایید می کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.