حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱ دو انگشت همزمان را می تواند ثبت کند

دوماه گذشته بود که در ترنجی خواندیم حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱ (Galaxy S11) بهتر از گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. بر اساس آخرین اطلاعات، سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۱۱ سامسونگ که ظاهرا حسگر اثرانگشت تازه معرفی شده 3D Sonic Max کوالکام است، می‌تواند به صورت همزمان دو انگشت کاربر را شناسایی کند! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱

حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱

یکی از اولین شایعاتی که در مورد گوشی گلکسی اس ۱۱ سامسونگ شنیدیم، این بود که پرچمدار آینده‌ این شرکت به یک اسکنر اثر انگشت با محدوده حساس به لمس بسیار بزرگ‌تر از نسل فعلی مجهز خواهد بود. حال این شایعه توسط شرکت کوالکام که تامین کننده‌ی سنسور اثر انگشت درون نمایشگر اولتراسونیک دو دستگاه گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ نیز بود، تایید شده است.

کوالکام سنسور آپدیت شده‌ نمونه به کار رفته در دو گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ را با نام “3D Sonic Max” معرفی کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که سنسور مذکور به کاربران اجازه می‌دهد برای افزایش امنیت، به صورت همزمان از دو اثر انگشت خود استفاده کنند. این امر با افزایش محدوده حساس به لمس به وجود آمده است. محدوده‌ی حساس به لمس سنسور جدید 3D Sonic Max حدودا ۱۷ برابر بزرگ‌تر از نسل فعلی خود شده است که در نتیجه می‌تواند سریع‌تر از اولین نسل سنسور اثر انگشت اولتراسونیک شرکت کوالکام یک انگشت را شناسایی کند. این سنسور همچنین نرخ دقت 1 در 1 میلیون را در مقایسه با 1 در 50 هزار بار سنسور کنونی ارائه می‌کند.

کوالکام حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک 3D Sonic Max را معرفی کرد

هرچند کوالکام به صورت رسمی از حضور این سنسور در نسل آینده‌ی گوشی‌های سری Galaxy S سامسونگ سخن نگفته است، اما به نظر می‌رسد که اینچنین خواهد بود. سامسونگ در حال حاضر نیز تنها شرکتیست که از مزایای سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک شرکت کوالکام بهره می‌برد. در حال حاضر تقریبا اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از اسکنرهای اثر انگشت درون صفحه اپتیکال برای گوشِ‌های میان‌رده و پرچمدار خود استفاده می‌کنند و با توجه به مشکلات امنیتی که با استفاده از سنسورهای کمپانی کوالکام برای سامسونگ به وجود آمده، باید منتظر ماند و دید که آیا دیگر تولیدکنندگان نیز به سمت استفاده از این سنسورهای اولتراسونیک روی خواهند آورد یا خیر!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱ می تواند راضی کننده تر از گلکسی اس ۱۰ باشد؟

نوشته حسگر اثرانگشت گلکسی اس ۱۱ دو انگشت همزمان را می تواند ثبت کند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.