تاریخ اجباری شدن رمز دوم یکبار مصرف به ۱۵ دی ۹۸ تغییر کرد

در حالی که تنها چند روز دیگر تا ابتدای دی ماه ۹۸ فرصت باقی است اما تعداد زیادی از بانک ها هنوز تمام راه های لازم برای ارایه رمز دوم یکبار مصرف را ارایه نکرده اند. به همیت دلیل تاریخ اجباری شدن رمز دوم یکبار مصرف به ۱۵ دی ۹۸ تغییر کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تغییر تاریخ اجباری شدن رمز دوم یکبار مصرف

بانک مرکزی با توجه به مشکلاتی که برای راه‌اندازی رمز دوم یکبار مصرف وجود دارد، احتمالا زمان اجرای آن را ۱۵ روز تمدید خواهد کرد. گفتنی است قرار بود این طرح از ابتدای دی ۹۸ اجرایی شود.

بانک مرکزی با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های حوزه پرداخت‌های اینترنتی و مبارزه با فیشینگ طی اطلاعیه‌های قبلی اعلام کرد از ابتدای دی 98 در تمامی تراکنش‌های اینترنتی بدون حضور کارت بانکی می‌بایست از رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف استفاده شود، اما حالا خبر می‌رسد به احتمال زیاد بانک مرکزی به دلیل مشکلاتی که برای راه‌اندازی رمز دوم پویا وجود دارد، زمان اجرای آن را به مدت 15 روز تمدید کند.

رمز پویا

منابع آگاه در حوزه بانکی کشور اعلام کردند به دلیل اینکه بسیاری از مردم برای استفاده از رمز دوم پویا آمادگی ندارند و همچنین چند بانک به نظام پرداخت‌های پویا متصل نشده‌اند، بانک مرکزی قصد دارد برای راه‌اندازی این سیستم مهلتی 15 روزه در نظر بگیرد. همچنین بانک مرکزی انتظار دارد بانک‌هایی که هنوز به نظام پرداخت‌های پویا متصل نشده‌اند، در مهلت تعیین شده فرایند لازم را انجام دهند. گفتنی است برررسی‌ها نشان می‌دهد بانک‌هایی چون رسالت، کارآفرین، ایران زمین و برخی از پست بانک‌ها زیرساخت‌های لازم را مهیا نساخته‌اند و بانک‌هایی چون مسکن برای صدور رمز دوم یکبار مصرف با اختلال زیادی روبه‌رو است.

شما رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت کرده اید؟

نوشته تاریخ اجباری شدن رمز دوم یکبار مصرف به ۱۵ دی ۹۸ تغییر کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.