نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت تخت خواهد بود
1 min read

نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت تخت خواهد بود

جدیترین اعضای خانواده گلکسی نوت به نام گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس توانستند موفقیت خوبی کسب کنند. با توجه به همین محبوبیت بالا، سامسونگ تصمیم گرفت تا یک نسخه مقرون به صرفه‌تر یا در اصطلاح “لایت” از نوت ۱۰ را هم تولید و روانه بازار کند که البته این مدل هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است. امروز می شنویم که نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت تخت خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت

نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت

شایعات در چند وقت اخیر در مورد گلکسی نوت ۱۰ لایت زیاد بوده و در جدیدترین مورد نیز امروز تصاویری رندر شده و باکیفیت از این گوشی منتشر شده که نمای کاملی از سبک طراحی آن را نشان می‌دهد. پیش از این نیز تصاویری توسط OnLeaks منتشر شده بود که به هیچ وجه کیفیت خوبی نداشتند، اما تصاویر جدید تمام گلکسی نوت ۱۰ لایت را به خوبی نمایش می‌دهند.

اولین نکته‌ای که با توجه به این تصاویر متوجه می‌شویم این است که گلکسی نوت 10 لایت ظاهراً به صفحه نمایش تخت و بدون خمیدگی مجهز خواهد بود. آخرین مدل از سری نوت که با صفحه نمایش تخت عرضه شده بود، گلکسی نوت 5 بود و از همین رو این نکته کاملاً قابل توجه است. در قسمت بالای صفحه نمایش هم یک سوراخ دوربین سلفی تک لنزه تعبیه شده که همانند مدل‌های اصلی نوت ۱۰ این حفره در مرکز نمایشگر قرار دارد.

پشت بدنه گلکسی نوت ۱۰ لایت جایی است که بیشترین تغییرات در این بخش اعمال شده و سامسونگ سعی کرده تا از طرحی مشابه با آنچه که برای گلکسی اس ۱۱ پیش‌بینی می‌شود، استفاده کند. مهم‌ترین نکته جالب توجه در این سبک طراحی جدید، چینش مربعی لنزهای دوربین در گوشه بالای سمت چپ است. بر اساس تصاویر و اطلاعات منتشر شده، تعداد لنزهای این دوربین در نوت ۱۰ لایت، سه عدد خواهد بود.

یکی دیگر از تغییرات مدل لایت نسبت به نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، تغییر محل قرارگیری دکمه‌های فیزیکی است. همان طور که می‌دانید در نوت ۱۰ کلید پاور به سمت چپ بدنه منتقل شده بود و حال گفته می‌شود که در گلکسی نوت ۱۰ لایت این کلید دوباره به سمت راست بدنه و کنار کلیدهای کنترل صدا بازگشته است. این می‌تواند بدان معنی باشد که محل قرارگیری قلم اس پن به سمت چپ منتقل شده است. در مورد قلم اس پن نوت ۱۰ لایت هم باید گفت که انتظار می‌رود این قلم از بلوتوث نسخه 5.1 پشتیبانی کند.

گفته شده که گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت قیمتی در حدود 610 یورو خواهد داشت اما این مسئله هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است. در مورد تاریخ عرضه هم با اینکه سامسونگ رسماً چیزی اعلام نکرده اما شایعات حکایت از معرفی این محصول در تاریخ ۶ دی ۹۸ دارند.

منتظر گلکسی نوت ۱۰ لایت هستید؟

نوشته نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ لایت تخت خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.