نیو پیکان ایران خودرو کراس اوور ملی خواهد بود؟
1 min read

نیو پیکان ایران خودرو کراس اوور ملی خواهد بود؟

پیش از هر چیزی باید بدانید که تصویر این مطلب صرفا تزئینی است. کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفته است که این شرکت بزودی کراس اوور و شاسی بلندی را بر مبنای دانش بومی و پلتفرم ملی به بازار عرضه می کند. اما نیو پیکان یا اولین کراس اوور ملی ایران خودرو چه ویژگی های احتمالی خواهد داشت؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره نیو پیکان صحبت کنیم.

نیو پیکان ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو

آن طور که برخی منابع خبری عنوان می کنند، گروه صنعتی ایران خودرو در بهار سال جاری در یک مراسم خصوصی و محرمانه کراس اوور ملی خود را به برخی کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معرفی کرده است. همچنین قرار بوده تا این کراس اوور ملی در هفته دولت توسط رئیس جمهور رونمایی شود که فعلا این رویداد به تعویق افتاده است.

برخی اطلاعات حاکی از آن است که نام کراس اوور ملی ایران خودرو نیو پیکان است. البته که این نام هیچگاه به صورت قطعی اعلام نشده و تنها برای داشتن حس نوستالژیک و خاطره ساز، از نام پیکان در این محصول ایران خودرو استفاده شده است. با این حال احتمال آن زیاد است که ایران خودرو نام دیگری را برای این کراس اوور انتخاب کند.

کراس اوور ایرانی ایران خودرو قرار است تا در کلاس C به بازار معرفی شود و با توجه به اطلاعات موجود، فاصله محوری ۲۶۵۰ تا ۲۶۷۰ میلی متر را دارد. آن طور که مشخص است، ارتفاع این محصول در بازه یک متر و ۶۰ سانتی متر تا یک متر و ۶۵ سانتی متر خواهد بود.

در بحث پیشرانه، نیو پیکان می تواند به عنوان یک کراس اوور کم مصرف و تک دیفرانسیل در بازار ایران حاضر شود. این خودرو احتمالا با پیشرانه هایی مانند EF7، EF7 توربو و یا EC5 به بازار عرضه می شود و در نگاه کلی قدرتی در بازه ۱۱۳ تا ۱۵۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۶ تا ۲۱۵ نیوتن متر خواهد داشت.

جعبه دنده ۵ سرعته و ۶ دنده اتوماتیک

جعبه دنده این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی و ۶ دنده اتوماتیک خواهد بود و قطعا نمونه اتوماتیک نیو پیکان با قابلیت تیپ ترونیک و حالت اسپرت به بازار می آید. جعبه دنده دستی این خودرو قرار است تا با به روزرسانی نسبت به سایر جعبه دنده های دستی ایران خودرو معرفی شود و بازدهی به مراتب بالاتری را نسبت به BE3 و BE4 داشته باشد.

شنیده ها حاکی از آن است که کراس اوور ملی ایران خودرو با الگوهای طراحی به روزی همراه شده و قطعا می تواند تا نگاه های بسیاری را به سمت خود بکشاند. حضور برخی شرکای خارجی در طراحی و ساخت این محصول باعث شده تا به احتمال زیاد این خودرو با کمترین نقدهای طراحی با توجه به قیمت خود همراه شود.

از سویی نیو پیکان ایران خودرو قرار است تا با امکانات و ویژگی های رقابتی به بازار بیاید. برای همین احتمال حضور امکاناتی نظیر کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، کیسه هوای رو به رو و جانبی، سانروف، رینگ آلومینیومی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور باد لاستیک و… در نمونه فول آپشن آن قطعی شده است.

هنوز به صورت رسمی مشخص نیست که ایران خودرو چه زمانی کراس اوور ملی خود را رونمایی می کند و آیا نام نیو پیکان را در مراسم معرفی این خودرو اعلام می کند یا خیر؟ اما منابع خبری می گویند که در شرایط فعلی بستر تولید این خودروها تا حد زیادی فراهم شده و با اتمام برخی فرایندها، قطعا در آینده نزدیک این خودرو وارد جاده های کشور می شود.

نظر شما درباره ارایه کراس اوور ملی با نام نیو پیکان چیست؟

نوشته نیو پیکان ایران خودرو کراس اوور ملی خواهد بود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.