حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی پاپ آپ چرخان

در سال‌های اخیر شاهد استفاده از ترفندهای مختلفی برای مخفی سازی دوربین سلفی بودیم که بدون شک پرطرفدارترین مدل آن دوربین سلفی بیرون جهنده است. حال به تازگی پتنت جدیدی از هواوی منتشر شده است که در آن شاهد استفاده از دوربین سلفی سه گانه با مکانیزم چرخش هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی پاپ آپ چرخان را مرور کنیم.

حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی پاپ آپ چرخان

حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی پاپ آپ چرخان

در ابتدا شرکت‌ها برای کاهش حاشیه صفحه نمایش از بریدگی ناچ استفاده کردند، اما پس از مدتی برندهای چینی از مکانیزم دوربین بیرون جهنده رونمایی کردند که امروز بر روی برخی از گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شود. پس از مدتی شرکت سامسونگ بریدگی نقطه‌ای صفحه نمایش را برای قرار دادن دوربین سلفی معرفی کرد.

در سال 2019 شرکت ایسوس جدیدترین نسخه از پرچمدار خود یعنی ذنفون 6 خود را با یک فناوری جدید برای مخفی سازی دوربین سلفی معرفی کرد که در واقع از دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی استفاده می‌کرد. ایسوس ماژول دوربین ذنفون 6 را به یک مکانیزم چرخشی موتور دار مجهز کرده بود که با چرخش 180 درجه به دوربین سلفی تبدیل می‌شد.

پس از مدتی سامسونگ از یک مکانیزم مشابه اما با عملکردی متفاوت در میان رده گلکسی A80 استفاده کرد که مورد استقبال قرار گرفت. حال به تازگی پتنت جدیدی از هواوی منتشر شده است که در آن شاهد استفاده از دوربین چرخشی سه گانه با مکانیزم مشابه ذنفون 6 ایسوس هستیم و به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد تا از این فناوری در محصولات آینده خود استفاده کند.

به گفته سایت LetsGoDigital، این پتنت در 9 ژانویه 2019 توسط هواوی به ثبت رسیده و در تاریخ 17 دسامبر 2019 توسط دفتر مالکیت معنوی جهانی تایید شده است. طراحی این محصول بسیار شبیه به ذنفون 6 ایسوس است، با این تفاوت که هواوی در ماژول این محصول از دوربین سه گانه استفاده کرده است.

مدتی پیش برخی از منابع خبری مدعی شده بودند که هواوی قصد دارد تا میان رده محبوب P Smart را در سال 2020 به دوربین سلفی چرخشی مجهز کند. البته باید در نظر داشت که اکثر پتنت‌های ثبت شده به محصول نهایی تبدیل نمی‌شوند، اما با توجه به خبرهای منتشر شده انتظار می‌رود که در سال آینده حداقل یک محصول از هواوی به این فناوری مجهز شود.

نظر شما درباره حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی پاپ آپ چرخان چیست؟

نوشته حق اختراع هواوی برای دوربین سلفی پاپ آپ چرخان اولین بار در ترنجی پدیدار شد.