قطع شدن اینترنت موبایل چند استان کشور چهارشنبه ۴ دی ۹۸

امروز چهارشنبه ۴ دی ۹۸ گزارشات متعددی از استان‌های مختلف کشور مبنی بر قطع سرویس اینترنت نسل چهارم روی شبکه‌های موبایل کاربران به وجود آمده که برای بسیاری از آنها ایراد مشکل نموده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره قطع شدن اینترنت موبایل چند استان کشور چهارشنبه ۴ دی ۹۸ صحبت کنیم.

قطع شدن اینترنت موبایل چند استان کشور چهارشنبه ۴ دی ۹۸

قطع شدن اینترنت

پس از قطعی اخیر اینترنت به دستور شورای امنیت کشور اینطور آرامشی نسبی بر فضای ارتباطات کشور حاکم شده بود که به واسطه آن کاربران می‌توانستند به امور عادی و روزانه خود در فضای مجازی بپردازند.

اما همانطور که گفتیم بنابر گزارشات واصله از چندین و چند استان از جمله اصفهان، فارس، کردستان، کرمانشاه، البرز، شهرستان‌های تهران و …، کاربران اینترنت موبایل از ساعات اولیه امروز با اختلالات شدید در دسترسی به شبکه موبایل 4G روبرو شده‌اند که به نظر تنها در این بستر ایجاد شده است.

در واقع کاربران در استان‌هایی که با مشکل اختلال روبرو شده گزارش نموده‌اند که اگر به صورت دستی روش اتصال به شبکه را به 3G Only تغییر دهیم، شبکه پایداری خوبی دارد و مشکلی در دسترسی وجود نخواهد داشت.

به هر حال از سوی هیچ کدام از نهادهای ارتباطی و امنیتی واکنشی به این مشکل صورت نگرفته است ولی با تماس‌هایی که ما با پشتیبانی اپراتور ایرانسل برقرار کردیم پاسخ آنها این بود که «اختلال در شبکه داریم و همکاران در پی حل کردن آن هستند».

قطعی اینترنت ایرانسل

قطعی اینترنت ایرانسل تلویحا توسط این شرکت تایید شد

نکته دیگر این است که پشتیبانی همراه اول در دو استان کردستان و اصفهان پاسخگوی ما نبوده و موفق به پرسش علت مشکل به وجود آمده نشدیم.

گفتنی است معاون علمی رئیس جمهور دو روز پیش در گفتگو با ایلنا گفته بود:

همانطور که در جلسه اخیر شورای عالی فضایی هم مطرح کردم، سعی می‌کنیم پس از این دیگر قطعی اینترنت نداشته باشیم.

البته برخی گزارشات از سوی کاربران سرویس‌های مخابرات در برخی استان‌ها حاکی از این است که از روز گذشته بسیاری از سرویس‌ دهنده‌های مخابراتی پیامک‌هایی مبنی بر احتمال ایجاد قطعی را به کاربران ارسال کرده‌اند که مرتبط با خطوط اینترنت ثابت بوده است.

شما کدام استان هستید؟ اینترنت موبایل شما متصل است؟

نوشته قطع شدن اینترنت موبایل چند استان کشور چهارشنبه ۴ دی ۹۸ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.