نسل دوم گوشی تاشو هواوی میت ایکس تابستان ۹۹ رونمایی خواهد شد

بر کسی پوشیده نیست که به صورت کلی می توان گفت فرم فکتور گوشی تاشو هواوی تا کنون بهترین چیزی بوده است که ارایه شده، حداقل از نظر من اینطور است. اگر طرفدار این دستگاه تاشو هستید باید بگویم که نسل دوم گوشی تاشو هواوی میت ایکس تابستان ۹۹ رونمایی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نسل دوم گوشی تاشو هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس

با اینکه ماه ها از عرضه نخستین گوشی انعطاف پذیر 5G هواوی به نام میت X می گذرد، اما این محصول در بازار کمیاب شده است. هواوی به تازگی از گوشی تاشو میت ایکس اس و رونمایی آن در سال آینده خبر داد که نسخه بهبودیافته میت X بوده و دارای لولاها و نمایشگر بهتری است. این دستگاه احتمالا در نمایشگاه MWC 2020 معرفی خواهد شد. اما نسل دوم میت X چطور؟

ظاهرا نسل دوم هواوی میت X در نیمه دوم سال آینده از راه می رسد. تامین کنندگان پنل و لولاهای این دستگاه، از پیش به تولید انبوه اجزای سازنده میت X2 پرداخته اند. شایع شده که تامین کننده لولا برای گوشی های جدید، کمپانی Jarllytec است.

البته هواوی بعدها با یک تولیدکننده گوشی های هوشمند چینی دیگر نیز همکاری خواهد کرد. اما با توجه به اینکه پیچیدگی و قابلیت اطمینان اجزای سازنده دستگاه باید مورد آزمایش قرار گیرند، این شرکت صریحا به برنامه های آینده خود اشاره ای نکرده است.

گوشی تاشو هواوی میت ایکس اس (Mate XS) با کایرین ۹۹۰ معرفی شد

به نظر می رسد که نسل دوم میت ایکس به همراه سری میت ۴۰ در سال آینده رونمایی می شود. این دستگاه ها احتمالا از پردازنده های سری 1000 کایرین و فناوری بومی 5G بهره می برند.

طبق گزارش های اخیر، پردازنده کایرین ۱۰۲۰ با کدنام بالتیمور از فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد که موجب بهبود 50 درصدی کارایی آن نسبت به کایرین ۹۹۰ خواهد شد. معماری CPU نیز از کورتکس A76 به کورتکس A78 ارتقا خواهد یافت. جالب اینکه کوالکام هنوز در جدیدترین پردازنده خود یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ از هسته های کورتکس A77 استفاده می کند.

منتظر گوشی تاشو هواوی هستید؟

نوشته نسل دوم گوشی تاشو هواوی میت ایکس تابستان ۹۹ رونمایی خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.