آپشن جدید پژو ۲۰۷i و دنا پلاس فرمان برقی خواهد بود

به تازگی کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو اعلام کرده که آپشنی جدید برای «دنا پلاس» و «پژو ۲۰۷i» در نظر گرفته شده است. گفته می شود که آپشن جدید پژو ۲۰۷i و دنا پلاس فرمان برقی خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپشن جدید پژو ۲۰۷i و دنا پلاس

دنا پلاس

به گزارش اسب بخار بر اساس خبرهای رسمی گروه صنعتی ایران خودرو، در سال ۱۳۹۹ دنا پلاس به فرمان کمکی برقی (EPS) مجهز می شود و فرمان کمکی برقی پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک نیز بر روی نمونه های هاچ بک هم نصب خواهد شد. در اصل سال آینده شاهد آن هستیم که سامانه فرمان هیدرولیک به طور کل از دنا پلاس و پژو ۲۰۷i حذف می شود و سیستم فرمان کمکی برقی مشابه به سازه پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ بر روی آن ها استفاده خواهد شد.

فرمان کمکی برقی به خاطر عدم استفاده مستقیم از توان پیشرانه خودرو، باعث می شود تا در خودروهایی با بازه قدرت ۱۰۰ تا ۱۲۰ اسب بخار امکان استفاده ۳ تا ۵ اسب بخار بیشتر، بر سر چرخ ها فراهم شود. عملکرد یک نواخت فرمان در حین استفاده، کاهش ۷ تا ۱۵ درصدی مصرف سوخت، بازدهی بهتر پیشرانه، دوام بالا، استهلاک بسیار پایین و… از جمله مزایای فرمان کمکی برقی (EPS) به حساب می آید.

از سویی به خاطر داشتن سنسور سرعت و تطبیق میزان نرمی و سفتی فرمان بر اساس سرعت، تا حدی پایداری و ثبات خودرو افزایش پیدا می کند. از جمله مزایای فرمان کمکی برقی که باعث افزایش آسایش در رانندگی می شود، عدم انتقال تغییر وضعیت از چرخ ها به جعبه فرمان است و در نهایت این امکان وجود ندارد تا چاله ها و دست اندازها زاویه فرمان را تغییر دهند. این در حالی است که خودروهای فرمان هیدرولیک با عبور از چاله ها و دست اندازها، اعمال نیرو را از چرخ به جعبه فرمان دارند و در نهایت باعث تغییر زاویه غربیلک می شوند.

به احتمال زیاد از نیمه دوم سال ۱۳۹۹، دنا پلاس و پژو ۲۰۷i با فرمان کمکی برقی به بازار می آیند و قطعا نرمی فرمان به مراتب بیشتری را نسبت به نمونه های فعلی دارند. از سویی ثبات عملکرد فرمان این دو محصول ایران خودرو نسبت به نمونه های فعلی ارتقا پیدا خواهد کرد. در حال حاضر جلو آمپرهای دنا پلاس و خانواده پژو ۲۰۷i به نشانگر اخطار فرمان برقی مجهز شده اند و با توجه به بازخورد خوب سامانه EPS پژو و ایران خودرو بر روی پژو ۲۰۷i صندوقدار، قطعا این سبک فنی در سایر محصولات ایران خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما درباره آپشن جدید پژو ۲۰۷i و دنا پلاس چیست؟

نوشته آپشن جدید پژو ۲۰۷i و دنا پلاس فرمان برقی خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.