5 ساحل بی‌نظیر در جنوب شرقی آسیا
1 min read

5 ساحل بی‌نظیر در جنوب شرقی آسیا

هوای فوق‌العاده در تمام فصول، سواحل بکر، طبیعتی بی‌نظیر، غذاهای لذیذ و متنوع، قیمت‌های مناسب همه و همه راهی نمی‌گذارند جز اینکه سواحل جنوب شرقی آسیا را جز برترین مقاصد گردشگری دنیا بدانیم. در ادامه مطلب با آژانس هواپیمایی ستاره ونک همراه شده و با 5 ساحل خارق‌العاده جنوب شرق آسیا آشنا می‌شویم.

کشورهایی که بین اقیانوس آرام و هند قرار گرفته‌اند، مجموعه‌ بی‌نظیر جنوب شرقی آسیا را تشکیل می‌دهند. همجواری با این دو اقیانوس، جنگل‌های سرسبز و سواحل رؤیایی را برای کشورهایی مانند تایلند، فیلیپین، ویتنام، اندونزی، مالزی و … به ارمغان آورده است. هر چند بیشتر این مناطق سالیان متمادی تحت استعمار دولت‌های متفاوت بوده‌اند اما پس از به دست آوردن استقلالشان به لطف داشتن طبیعتی بی‌نقص توانستند به قطب پرطرفدار گردشگری در دنیا تبدیل شوند. تفریحات مهیج آبی، آرامش محض در سواحل، یوگا و ماساژهای درمانی تنها بخشی از تفریحاتی هستند که سفر به این سواحل را متفاوت و خاطره‌انگیز می‌کنند.

1-جزیره لنکاوی، مالزی

لنکاوی در لغت مالایی به معنای عقاب قهوه‌ای می‌باشد، این جزیره تا مدت‌ها محل اقامت دزدان دریایی بوده، اما اکنون با داشتن جزیره‌های کوچک و بزرگ و سواحل بکر و آرام به یکی از قطب‌های گردشگری محبوب در تور مالزی تبدیل شده است.

پل هوایی از جاذبه‌های مهیج لنکاوی است. این پل در ارتفاع 700 متری سطح دریا قرار گرفته و دسترسی به آن با تله کابین امکان‌پذیر می‌باشد. شما می‌توانید هم‌زمان با تله‌کابین سواری از تماشای مناظر حیرت‌انگیز جنگل و دریا لذت برده و در فضاهای تعبیه شده در پل برای استراحت و صرف یک نوشیدنی استوایی استفاده کنید.

تماشای دنیای رؤیایی زیر آب لنکاوی از دیگر تفریحات این جزیره است. غواصی در لنکاوی امکان دیدن اسب دریایی، انواع ماهی‌ها و حتی شنا در کنار کوسه‌ها برای گردشگران فراهم کرده است.

2-جزیره پنانگ، مالزی

جنگل‌های استوایی و سواحلی با ماسه‌های طلایی به پنانگ لقب مروارید شرق آسیا را داده‌اند. ماجراجویان در این جزیره می‌توانند با تفریحات مهیج خود را به چالش بکشند و افرادی که آرامش را ترجیح می‌دهند می‌توانند به سواحل خلوت‌تر رفته و با گوش دادن به صدای امواج دریا از چشم‌انداز حیرت‌انگیز پیش‌روی خود لذت ببرند.

علاوه بر تفریحات آبی، منطقه تاریخی جرج تاون نیز از جاذبه‌های پنانگ می‌باشد این منطقه در مرکز جزیره قرار گرفته و مملو است از بناهایی که از دوران استعمار انگلیس به جا مانده و با معماری زیبایی که دارند جرج تاون را به مجموعه‌ای جذاب تبدیل کرده‌اند. در این منطقه می‌توانید قدم زده، با مردم بومی آشنا شده و از مغازه محلی سوغاتی‌های جذاب خریداری کنید.

جزیره بالی، اندونزی

آفتابی دلچسب که پوستتان را نوازش می‌دهد، شالیزارهای سرسبز و کوه‌های جنگلی جزیره بالی را تشکیل داده‌اند. این جزیره زیبا همانند دیگر سواحل جنوب شرقی آسیا دارای طبیعی بکر و خارق‌العاده می‌باشد شاید همین تور بالی را در کنار کشورهایی چون تایلند و ویتنام قرار داده و به یکی از محبوب‌ترین مقاصد آسیایی تبدیل کرده است.

تمام تفریحات این جزیره با ترکیبی از جذابیت و هیجان آماده‌اند تا سفری استثنایی را در خاطره شما به ثبت برسانند. پارک آب واتر بوم با سرسره‌های متنوع، غواصی در زیر آب، موج‌سواری و … از جاذبه‌های بالی هستند.

سافاری بالی نیز شما را به دل جنگل‌های سرسبز برده و با فیل‌سواری، دیدن حیوانات نادر و همچنین قایق‌سواری در رودخانه‌ای که خانه تمساح‌های عظیم‌الجثه است لحظاتی هیجان‌انگیز را برایتان رقم می‌زند.

در سفر به بالی بازدید از شالیزارهای پلکانی برنج را فراموش نکنید.

خلیج هالونگ، ویتنام

بدون تردید خلیج هالونگ نفس‌گیرترین جاذبه در تور ویتنام است. این خلیج با زیبایی حیرت‌انگیزش به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته شده و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

سنگ‌های آهکی که از دل آب بیرون آمده‌اند، جنگل‌های سرسبز، غارهای اسرارآمیز و روستاهایی که در میان دریا شناورند سفری اسرارآمیز به گردشگران نوید می‌دهند.

شما می‌توانید با کشتی‌های کروز خلیج هالونگ همراه شده و چند روزی را به دور از هیاهوی زندگی ماشینی به کشف دنیای پر رمز و راز خلیج هالونگ بروید. تماشای ماهیگیران محلی، صخره‌های آهکی وسط دریا، غواصی در میان اقیانوس و ده‌ها تفریح دیگر از جاذبه‌های تور کشتی هالونگ بی هستند.

ساحل ناترنگ، ویتنام

شهر ساحلی ناترنگ در قسمت جنوبی ویتنام قرار دارد و به عنوان بهشتی برای غواصان شناخته می‌شود. ساحل اصلی شهر در امتداد جاده‌ای منحنی شکل قرار گرفته که در اطراف آن هتل‌های 5 ستاره و رستوران‌های بین‌المللی لوکس را می‌توان دید.

قایق‌سواری بر روی دریای آرام ناترنگ، تفریحات آبی، معابد، کلیساها، موز‌ها و مراکز خرید از جاذبه‌های شهر ساحلی ناترنگ هستند.

جهت رزرو تور مالزی، تور ویتنام و تور بالی با شماره 88880000-021 تماس گرفته و یا به دفتر آژانس هواپیمایی ستاره ونک واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه کودک پلاک 53 مراجعه کنید

نوشته 5 ساحل بی‌نظیر در جنوب شرقی آسیا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.