نمایشگر آیفون ۱۲ با فناوری LTPO ارایه می شود

جدیدترین شنیده ها درباره آیفون های ۲۰۲۰ به ما می گوید که نمایشگر آیفون ۱۲ با فناوری LTPO ارایه می شود. این یعنی آیفون ۱۲ با نمایشگرهای باریک تری عرضه می شوند. محصولات جدید اپل باتری کمتری مصرف کرده و احتمالا به هزینه ساخت کمتری احتیاج دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نمایشگر آیفون ۱۲

با نظر به اینکه نمایشگرهای سوپر رتینا XDR در گوشی های آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس، بهترین نمایشگرهای تجاری حال حاضر به شمار می روند، می توان حدس زد که نمایشگر گوشی های آیفون ۱۱ نیز با کیفیت بالایی عرضه خواهد شد. از آنجا که مدل های نسل فعلی، هر دو به بالاترین جایزه A+ در وب سایت DisplayMate دست یافته اند، می توان انتظار اخبار بهتری را در سال جاری داشت.

ظاهرا شرکت ال جی دیسپلی، یکی از تامین کنندگان اصلی اپل برای نمایشگرهای اولد، تسهیلات تولیدی خود را ارتقا بخشیده است. این کمپانی کره ای با بهره گیری از تجهیزات جدید، می تواند ترکیبی از پنل های لمسی و فناوری بک پلین LTPO را برای گوشی های اپل به ارمغان آورد. فناوری بک پلین LTPO یا اکسید پلی کریستالین کم حرارت در حال حاضر در اپل واچ سری 4 و 5 به کار می رود.

نسل بعدی آیفون با نمایشگر LTPO قابلیت همیشه روشن (Always On) را خواهد داشت

این فناوری باعث می شود تا ساعت های هوشمند، انرژی کمتری مصرف کنند. کارایی بک پلین LTPO بیش از 15 درصد بیشتر از نسل قبلی LTPS یا فناوری پلی سیلیکون کم حرارت است. توجه داشته باشید که LTPS امروزه در مدل های آیفون مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد فناوری جدید LTPO موجب کاهش ضخامت نمایشگر آیفون 12 می شود، هرچند که اطلاعاتی در خصوص ضخامت کلی این دستگاه در دسترس نیست.

احتمالا آیفون های جدید دارای ضخامت یکسان با مدل های قبلی هستند تا بتوانند باتری بزرگ تری را در خود جای دهند. به نظر می رسد که خط تولید نمایشگرهای E6 جدید ال جی، به طور انحصاری به اپل تعلق دارد. با اینکه نمایشگرهای جدید اپل از هزینه کمتری برخوردار هستند، اما بعید است که کمپانی کوپرتینویی قیمت محصولات خود را به نفع مشتریان کاهش دهد.

نسل بعدی آیفون با نمایشگر LTPO قابلیت همیشه روشن (Always On) را خواهد داشت

در هر صورت انتظار می رود که نمایشگر گوشی آیفون 12 با روشنایی فوق العاده ای عرضه شده و رویت پذیری خوبی در فضای خارج از ساختمان دارد. این نمایشگر از دقت رنگ بهبود یافته ای برخوردار بوده و باتری کمتری مصرف خواهد کرد.

عمده کاربران گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس، از ماندگاری باتری دستگاه های خود رضایت دارند. ترکیب تراشه A14 با لیتوگرافی 5 نانومتری، فناوری نمایشگر جدید و احتمالا سایز بزرگ گوشی، تجربه بهتری را برای کاربر رقم خواهد زد.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۲ هستید؟

نوشته نمایشگر آیفون ۱۲ با فناوری LTPO ارایه می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.