مرسدس بنز Vision AVTR رسما معرفی شد: خودرو الکتریکی با طرحی الهام گرفته از آواتار

در ترنجی تصاویر فیلم آواتار ۲ (Avatar 2) در CES 2020 را دیدیم. تصاویر مذکور در مراسم معرفی مرسدس بنز Vision AVTR ارایه شدند. این خودرو الکتریکی با طرحی الهام گرفته از آواتار ارایه شده است و شاید بد نباشد نگاهی به این طرح مفهومی جذاب داشته باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره مرسدس بنز Vision AVTR صحبت کنیم.

مرسدس بنز Vision AVTR

مرسدس بنز Vision AVTR

همانطور که گفتیم این خودروی مفهومی الکتریکی که با الهام از فیلم آواتار طراحی شده، بردی برابر با ۷۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ باتری را دارد.

دایملر در نمایشگاه CES 2020 تصمیم گرفت از یک خودروی فضایی رونمایی کند. مرسدس Vision AVTR یک خودروی مفهومی بوده که با الهام از فیلم پرطرفدار آواتار توسعه پیدا کرده است. این محصول طراحی خودروهای آینده را به نمایش می گذارد. این خودرو نشان دهنده ارتباط میان انسان، ماشین و طبیعت است.

مرسدس بنز Vision AVTR

مرسدس بنز Vision AVTR

این خودرو از طراحی و ویژگی های متفاوتی در مقایسه با خودروهای کنونی بهره می برد. در کابین از کنترلرهای سنتی استفاده نشده، بلکه این سازنده آلمانی امکانی را برای راننده فراهم کرده که دست خود را روی کنسول مرکزی قرار دهد و آن را کنترل کند.

مرسدس بنز Vision AVTR

مرسدس بنز Vision AVTR

برای صندلی های آن از چرم گیاهی استفاده شده که به صورت اختصاصی با استفاده از مواد بازیافتی تولید شده است. برای کف آن نیز شاهد استفاده از چوب موجود در کشور اندونزی هستیم. روی بدنه مرسدس Vision AVTR شاهد حضور 33 فلاپ با چند کاربرد هستیم که در هنگام حرکت، آن را شبیه سازی می کنند. این فلاپ ها باعث بهبود آیرودینامیک این خودروی مفهومی نیز می شوند.

مرسدس بنز Vision AVTR

مرسدس بنز Vision AVTR

مرسدس بنز برای این خودرو باتری 110 کیلووات ساعتی در نظر گرفته که بر اساس گرافین با سلول طبیعی ساخته شده است. این باتری فاقد مواد نادر، سمی و گران قیمت است؛ بنابراین باید گفت با یک باتری کاملا قابل بازیافت روبه‌رو هستیم. این باتری در مدت زمان 15 دقیقه شارژ شده و می توان توسط آن مسافتی برابر با 700 کیلومتر را طی کرد. برای هر یک از چرخ ها یک موتور در نظر گرفته شده که در مجموع قدرتی برابر با 470 اسب بخار تولید می کنند.

گالری تصاویر مرسدس بنز Vision AVTR

مرسدس بنز Vision AVTR

مرسدس بنز Vision AVTR

نظر شما درباره مرسدس بنز Vision AVTR چیست؟

نوشته مرسدس بنز Vision AVTR رسما معرفی شد: خودرو الکتریکی با طرحی الهام گرفته از آواتار اولین بار در ترنجی پدیدار شد.