مهم ترین اماکن دیدنی چابهار
1 min read

مهم ترین اماکن دیدنی چابهار

چابهار یک شهر بندری است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این شهر از هر لحاظی غنی است از تاریخ آن گرفته تا فرهنگ و جاذبه های تاریخی و گردشگری اش همگی دارای اهمیت فراوانی می باشند. آب و هوای چابهار بسیار خوب و معتدل است گویی که همیشه بهاریست و همین سبب شده است که سالانه افراد بسیاری با تهیه بلیط هواپیما چابهار به این شهر سفر کنند.

این شهر چهار فصل جزء اولین بنادر ایران است که همیشه آب و هوایی معتدل دارد و همچنین اولین میانه ای است که راه دسترسی به آب های آزاد را فراهم می سازد. در این شهر زیبا جاذبه های تاریخی بی شماری وجود دارد که قصد داریم در این مطلب از سایت مستر بلیط به معرفی آن ها بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

مسجد جامع تیس چابهار

یکی از بهترین و تاریخی ترین جاذبه های چابهار مسجد جامع تیس است. سبک معماری این مسجد الهام گرفته شده از سبک معماری مساجدی است که در هند و پاکستان ساخته می شوند. تزیینات این مسجد آنقدر زیبا و چشم نواز هستند که بدون شک هنگامی که برای اولین بار وارد این مسجد می شوید اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند، ترکیب رنگ هایی است که در تزینات آن استفاده شده است. تماشای مناره هایی زیبا و بلند که با رنگ قرمز و سبز جلوه زیبایی به مسجد بخشیده اند و همچنین پنجره هایی که با شیشه های رنگی طراحی شده اند بسیار لذت بخش است. در این مسجد مردمان بلوچ با زبان شیرین و دوست داشتنی شان در رفت و آمد هستند و این فرصت بسیار خوبی است که با آن ها صحبت کنید و بیشتر با فرهنگ شان آشنا شوید.

منطقه حفاظت شده گاندو چابهار

ماجراجویی در طبیعت جزء آن دسته از کارهای لذت بخشی است که می توانید در چابهار تجربه اش کنید. پس اگر جزء این دسته از افراد باشید، پیشنهاد می کنیم که در فهرستی که برای تماشای جاذبه های گردشگری تهیه کرده اید، منطقه حفاظت شده گاندو را هم یاد داشت کنید. در این منطقه یکی از بزرگترین تمساح های بومی ایران زندگی می کند و نام آن گاندو است. در این پارک جنگلی بزرگ حیوانات دیگری هم وجود دارند که اگر خوش شانس باشید می توانید از آن ها هم دیدن کنید. پیشنهاد می کنیم که صبح زود به این منطقه بروید، چراکه در این ساعات از روز حیوانات برای گرفتن آفتاب خودشان را نشان خواهند داد. روباه، سیاهگوش، انواع سنجاب ها، شغال، جبیر، گوزن از جمله حیواناتی هستند که در این مکان زندگی می کنند. در این مجموعه یک رودخانه معروف به نام باهوکلات وجود دارد که بسیار پر آب است و آب موزد نیاز حیوانات را تامین می کند.

مهم ترین اماکن دیدنی چابهار

مهم ترین اماکن دیدنی چابهار

گل افشان چابهار

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی چابهار، کوه های گل افشان هستند. این کوه ها در نزدیکی بندر تنگ قرار دارند. کوه های گل افشان 100 متر ارتفاع دارند. اگر از فعالیت های فیزیکی و ورزشی خوش تان می آید، می توانید از کوه بالا بروید. در بالای کوه یک چاله با قطری حدود 1 متر وجود دارد که با گل پر شده است. در فصل های خاصی از سال از این چاله صداهایی در می آید که شبیه به ترکیدن حباب است. گل افشان در 100 کیلومتری چابهار قرار دارد. توصیه می کنیم که در روزهای غیر بارانی به این منطقه سفر کنید.

غارهای بان مسیتی چابهار

غارهای بان مسیتی هم از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر هستند که اتفاقا از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشند. این دو غار که یکی از آن ها کاملا طبیعی و دیگری مصنوعی است در کنار یکدیگر قرار دارند و شبیه به یک دایره هستند. سازمان محیط زیست درون این غارها تراش هایی ایجاد کرده است که علاوه بر بزرگ تر شدن گردشگران بتوانند به راحتی به داخل آن ها بروند و از آن ها دیدن کنند. در یکی از این غارها یک آرامگاه هم وجود دارد که مانند دو سطح افقی در مجاور یکدیگر قرار گرفته اند و هیچ اثری از اینکه این قبر متعلق به چه کسی است در آن وجود ندارد.

سواحل بریس چابهار

سواحل زیبای بریس از جمله اماکن طبیعی و مهم چابهار هستند. این سواحل در نزدیکی ساحل دریای عمان واقع شده اند و با نام بندر صیادی بریس هم معروف هستند. این ساحل در 60 کیلومتری چابهار واقع شده است. هنگامی که به این ساحل می روید با مردمان خونگرم و مهمان نواز چابهار روبرو می شوید که اکثرشان در حال ماهیگیری هستند و از این راه کسب در آمد می کنند. تماشای طبیعت چشم نواز بریس به همراه صدای مرغان دریایی لذتی وصف نشدنی دارد. توصیه می کنیم که حتما با خودتان کلاه، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب به همراه ببرید. آفتاب ساحل بریس بسیار داغ سوزان است پس بهتر است که با امکاناتی که به همراه خود می برید سفر خود را لذت بخش تر کنید.

کوه های میناتوری چابهار

کوه های مینیاتوری که با نام کوه های مریخی هم شهرت دارند، در 50 کیلومتری این شهر قرار گرفته اند و نزدیک بندر گواتر هستند. این کوه ها یکی از طبیعی ترین جاذبه های ایران به شمار می روند. هنگامی که پای تان را به این منطقه می گذارید، بدون شک احساس می کنید که در یک سیاره دیگر قرار گرفته اید. رنگ این کوه ها سفید و طوسی است و زمانی که نور به آن ها می خورد رنگ شان هم تغییر می کند. این کوه ها ارتفاعات مختلفی دارند برخی از آن ها 5 متر ارتفاع دارند و برخی دیگر حدود 100 متر ارتفاع دارند. اگر به صخره نوردی علاقه داشته باشید، می توانید به همراه خود تجهیزات صحره نوردی ببرید. اگر هم قصد ماندن در این منطقه را داشته باشید، می توانید به کمپ های اطراف کوه سری بزنید. در این کمپ ها به شما اجازه داده می شود تا چند روزی را در طبیعت زیبای چابهار سپری کنید.

مهم ترین اماکن دیدنی چابهار

تالاب لیپار چابهار

تالاب لیپار معروف به تالاب صورتی ایران است که می توانید در سفر خود به چابهار و پس از خرید بلیط هواپیما و رسیدن به این شهر زیبا از آن دیدن نمایید. در 15 کیلومتری چابهار قرار دارد. آب این تالار کاملا صورتی است و علت آن هم وجود فیتوپلانکتون هایی است که در آن وجود دارند. در این آب گیر موجودات بسیاری زندگی می کنند مانند فلامینگوها، باقرقره، کشیم، طاووسکن و عقاب های دشتی که اگر خوش شانس باشید می توانید آن ها در تالاب ببینید. این تالار در میان صخره ها و کوه ها واقع شده است و چشم اندازی زیبا دارد.

نوشته مهم ترین اماکن دیدنی چابهار اولین بار در ترنجی پدیدار شد.